לאחר שמפלגתו ספגה מכה קשה בבחירות המקומיות בבריטניה, ראש הממשלה המקומי קיר סטארמר הודיע כי הוא אינו מתכוון להתפטר. בדבריו הראשונים מאז פרסום התוצאות, אמר: "אני לא הולך ללכת ולדרדר את המדינה לכאוס". עם זאת, בבריטניה טוענים כי סירובו "לדרדר את המדינה לכאוס" באמצעות עזיבה מיידית – פתח סטארמר את הדלת ללוח זמנים פוטנציאלי לפרישתו בעתיד.

סטארמר עומד בפני קריאות להתפטר לאחר שהלייבור איבדה את השליטה בשמונה מועצות, כולל בכמה מועצות מקומיות מרכזיות – נתון שאמור להחליש משמעותית את הכוח הפוליטי של מפלגתו ולמנוע ממנה להכיל את המדיניות שלה בשנות הכהונה שנותרה לראש הממשלה.
לא רק האופוזיציה לוחצת על סטארמר, גם בתוך מפלגתו שלו יש קולות שקוראים לו להתפטר. אחד מבכירי מפלגתו כתב במאמר לעיתון מקומי: "שאלת המנהיגות חייבת לקבל מענה חזיתי וללא דיחוי נוסף, האם לקיר סטארמר יש את האיכויות הנדרשות כדי להוביל את המדינה בזמנים סוערים אלו ולהתחבר מחדש לבוחרים המאוכזבים?".

עם סיום הספירה ב-42 מועצות, מנתוני עיתון ה"טלגרף" ניתן לזהות מגמות מפתח ברורות: מדובר בלילה קטסטרופלי ל"לייבור" (של סטארמר), גרוע ל"שמרנים" ויוצא מן הכלל למפלגת "רפורמה" מהימין בממלכה. מתוך 42 המועצות שתוצאותיהן פורסמו, ב-21 אין מפלגה בעלת רוב במועצה – זהו השיעור הגבוה ביותר שתועד אי פעם במועצות אלו.
כעת, חברי המועצות יצטרכו להקים קואליציות מקומיות, במה שבתקשורת הבריטית מכנים כמשימה קשה מאי פעם: "אם תוצאות הלילה יחזרו על עצמן ברמה הלאומית, הדבר מצביע בבירור על "פרלמנט תלוי" ועל חוסר היציבות הנלווה לכך.
