בעקבות מזג האוויר והשינויים הביטחוניים האחרונים, מטיילים רבים מחפשים את היעדים האופטימליים לימים אלו. אסי ויטל, בלוגר טיולים המתעד את ישראל במצלמת 360 מעלות, התארח אתמול (חמישי) אצל יונתן וייס והציג תמונה אופטימית של אתרי הטבע בארץ. לפי ויטל, השילוב של גבים מלאים בדרום ושקט יחסי בצפון הופך את סוף השבוע הזה להזדמנות מושלמת ליציאה לשטח.

המוקד המרכזי בדרום הוא נחל צאלים, שנהנה מזרימה חזקה לפני כשבוע. ויטל המליץ להתחיל בבריכת צפירה המוכרת: "נתחיל בעצם מהבריכה אולי הכי מוכרת – בריכת צפירה, שנמצאת מעל המפל של נחל צאלים. אנשים אוהבים לצלם שם את השטפון. כאשר עכשיו היא שוב התמלאה במים טובים. היא נמצאת בערך 20 דקות מערד, ובערך 15 דקות הליכה מהרכב. יש שם בריכה מאוד עמוקה שאפשר לקפוץ אליה ולהתגלש אפילו".
ויטל מוסיף כי עוצמת השיטפון האחרון יצרה פלא טבע חדש סמוך לבריכה המוכרת: "מאחר שהשיטפון היה כל כך חזק, מעל הגב, נוצר גב גדול מאוד שגם אפשר להיכנס אליו והוא עמוק, ופשוט מקום שווה שתמיד יהיו שם אנשים".

למי שמחפש מסלול ארוך יותר, ויטל מציע את נחל צאלים עליון, מסלול מעגלי שמתחיל ומסתיים באותו חניון: "זה בעצם מסלול מעגלי שמתחיל ומסתיים באותו חניון. אפשר לשלב אותו גם עם ברכת צפירה. גם השיטפון הביא לשם זרימה טובה של מים, ויש שם הרבה גבים, אפשר להתרענן גם בחום. מדובר בטיול שייקח בין ארבע לשש שעות, תלוי כמה עוצרים".
עבור אלו המעדיפים תצפיות נגישות ללא צורך בהליכה מרובה, ויטל ממליץ על מצפור מואב בערד, המציע נוף פנורמי של הרי מואב וים המלח: "יש את מצפור מואב בערד. מצפור מאוד מרשים. יש שם איזה קורה שאפשר ללכת עליה בפסל. משם אפשר לראות בעצם גם את ים המלח, גם את הרי מואב. אחלה תצפית. זה דקה-שתיים מהרכב".

בצפון הארץ, הפסקת האש הנוכחית מאפשרת גישה מחודשת לאחד האתרים המרהיבים ביותר באזור מטולה – מפל התנור בנחל עיון: "מפל התנור נמצא במטולה. כל עוד יש לנו שם הפסקת אש אפשר ללכת לטייל שם. זה אחד המפלים היפים, שנקרא ככה כי בעצם המים חצבו שם ויש לזה מראה של תנור. מפל מאוד גבוה".
בתשובה לשאלתו של יונתן וייס על מצב המטיילים בשטח בתקופה של הפסקות אש מול איראן ולבנון, ויטל מציין כי הישראלים אינם מוותרים על הטיולים: "עכשיו בוודאות אנשים מטיילים. אני אגיד לך שגם במהלך המלחמה אנשים טיילו במיוחד במקומות שנחשבים קצת ליותר שקטים – בקעת הירדן ובנגב אנשים הסתובבו בלי סוף. אבל עכשיו בהתאם לעונה אנשים מטיילים בכל מקום. גם השמורות כולן פתוחות ופשוט צריך לבחור בין המקומות".
