accessibility-icon
share-icon
צילום: צבא ארה"ב
צילום: צבא ארה"ב

משמרות המהפכה תקפו את צבא ארה"ב שהגיב: "לא רוצים הסלמה"

בן גביש

בן גביש

כא אייר ה'תשפו (08.05.26)

11

44

like

8

dislike

לאחר שארה"ב תקפה יעדים איראניים בעיר הנמל בנדר עבאס, משמרות המהפכה הודיעו כי תקפו בתגובה כלי שיט אמריקאים • פיקוד המרכז האמריקני הגיב: "לא מעוניינים בהסלמה, אבל ערוכים להגן על הכוחות שלנו" • כעת, הצעדים הבאים של שני הצדדים יכריעו לאן פני המערכה במפרץ הפרסי


רוצה שנקריא לך?

מגישים

לאחר שארה"ב אישרה כי תקפה הלילה (חמישי) יעדים איראניים בעיר הנמל בנדר עבאס, חיל הים של משמרות המהפכה הגיב ותקף בעצמו את הכוחות האמריקניים באזור. מעבר לכך, איראן האשימה את ארה"ב בהפרת הפסקת האש – למרות שהיא בעצמה תקפה באיחוד האמירויות בימים האחרונים.

פיקוד המרכז של ארה"ב הגיב לתקיפה האיראנית וטען כי אף נכס אמריקני באזור לא הותקף, וכי אינו מעוניין בהסלמה: "אנחנו לא מבקשים הסלמה, אבל אנחנו מוכנים להגן על כוחותינו אם נצטרך".

האירוע הנוכחי התחיל כאשר התקשורת האיראנית דיווחה על כך שנשמעו פיצוצים באזור העיר בנדר עבאס – שיושבת על חופי מצר הורמוז. בעוד שתחילה טענו האיראנים כי מדובר בירי הרחקה של ספינות שהתקרבו למצר על ידי משמרות המהפכה, מאחור יותר התגלה כי ארה"ב היא זו שאחראית לפיצוצים לאחר שתקפה מספר יעדים בעיר הנמל האיראנית.

maximize-image
צילום מסך

לאחר ההודעה, איראן מיהרה להאשים את ארה"ב בהפרת הפסקת האש ואף הוסיפה כי הרפובליקה האסלאמית תגיב בעוצמה נגד ארה"ב: "אמריקה הפושעת והתוקפנית והמדינות התומכות בה חייבות לדעת כי הרפובליקה האסלאמית של איראן, כמו בעבר, חזקה וללא כל ספק תעניק תגובה קשה לכל תקיפה או תוקפנות".

עקבו אחרינו גם ב-Google News