לאחר שארה"ב אישרה כי תקפה הלילה (חמישי) יעדים איראניים בעיר הנמל בנדר עבאס, חיל הים של משמרות המהפכה הגיב ותקף בעצמו את הכוחות האמריקניים באזור. מעבר לכך, איראן האשימה את ארה"ב בהפרת הפסקת האש – למרות שהיא בעצמה תקפה באיחוד האמירויות בימים האחרונים.
Air defenses ACTIVATED in western Tehran — Mehr News https://t.co/pp3tho1gEv pic.twitter.com/RBc5mCyZrF
— RT (@RT_com) May 7, 2026
פיקוד המרכז של ארה"ב הגיב לתקיפה האיראנית וטען כי אף נכס אמריקני באזור לא הותקף, וכי אינו מעוניין בהסלמה: "אנחנו לא מבקשים הסלמה, אבל אנחנו מוכנים להגן על כוחותינו אם נצטרך".
האירוע הנוכחי התחיל כאשר התקשורת האיראנית דיווחה על כך שנשמעו פיצוצים באזור העיר בנדר עבאס – שיושבת על חופי מצר הורמוז. בעוד שתחילה טענו האיראנים כי מדובר בירי הרחקה של ספינות שהתקרבו למצר על ידי משמרות המהפכה, מאחור יותר התגלה כי ארה"ב היא זו שאחראית לפיצוצים לאחר שתקפה מספר יעדים בעיר הנמל האיראנית.

לאחר ההודעה, איראן מיהרה להאשים את ארה"ב בהפרת הפסקת האש ואף הוסיפה כי הרפובליקה האסלאמית תגיב בעוצמה נגד ארה"ב: "אמריקה הפושעת והתוקפנית והמדינות התומכות בה חייבות לדעת כי הרפובליקה האסלאמית של איראן, כמו בעבר, חזקה וללא כל ספק תעניק תגובה קשה לכל תקיפה או תוקפנות".
