במסגרת ההבנות בין הכורדים לבין משטר אל-ג'ולאני, הוחלט על פירוק כוחות הביטחון הכורדים (ה-SDF) באיזור חסכה בצפון מזרח סוריה, בו מתגורר רוב כורדי, כדי למנוע חיכוכים. הכורדים התבקשו להיטמע עם הכוחות הסורים במסגרת הסכם אינטגרציה ואף הסכימו לוותר על הריבונות שלהם ועל חלום המדינה הכורדית בסוריה. אך למרות זאת, נראה כי למשטר של אל-ג'ולאני יש תוכניות אחרות.

המטרה ברורה: למחוק את הזהות הכורדית ולפעול ל"ערביזציה" של האיזור. על פי דיווחים עדכניים ברשתות ובתקשורת הסורית, ההמון הכורדי הסתער על משרד המשפטים וקרע שלט שכתוב בערבית תוך קריאת "כורדיסטן". חלקם עמדו בצד ומחו נגד השלט – זאת לאחר שבעבר כל השלטים היו כתוב בשפה הכורדית והאשורית.
המתח נגרם בעיקר מטעמים סמליים ותרבותיים: כורדים חוששים לאבד את זהותם (שפה, דגלים, אוטונומיה) בעוד שהערבים רואים בכך "סיום כיבוש" והחזרת ריבונות סורית. כורדים רבים מרגישים נבגדים אחרי שנים של מאבק נגד דאעש, שהטיב עם כל העם הסורי, וחוששים מ"ערביזציה" או נקמה.

משטר אל-ג'ולאני רואה ב-SDF "מיליציה זרה" ששלטה על אזור ערבי ברובו, והסכם האינטגרציה הוא צעד חיוני לאיחוד סוריה. המצב בחסכה רגיש, אבל נכון לעכשיו נשלט יחסית. הממשלה בדמשק מנסה לקדם אינטגרציה הדרגתית כדי למנוע מלחמה אתנית חדשה.
