עוד אין מועד לבחירות, אבל ארגוני השמאל, ובייחוד ארגון אחים לנשק, בנו תוכנית פעולה ומערכים שמטרתם להביא 40,000 איש ליום הבחירות: צוותים של עורכי דין, הייטקיסטים, בכירים בתחום התעופה, ויוצאי יחידות קרביות לשעבר מתארגנים ליום הבחירות.

הם נערכים ליום הבחירות עצמו ובמקביל פועלים להביא עשרות אלפי ישראלים מחו"ל להצביע. לטענתם אפילו בסיוע של בכירים בחברת אל-על. על פי אחת הפעילות בארגון איד קואלישן – השלוחה הישראלית אמריקאית – תשכור טיסות צ'ארטר, לכאורה בסכומי עתק, כדי לעודד ישראלים להצביע.
חוק הבחירות אוסר על עמותות שלא הצהירו על עצמן כגוף פעיל בבחירות, לסייע למפלגות או למועמדים פוליטיים. נשאלת השאלה האם כאשר ארגוו איד קואלישן שהוא גוף המזוהה עם מחאת קפלן ואחים לנשק מפיק מיזם לוגיסטי חוצה יבשות להבאת עשרות אלפי ישראלים מחו"ל ביום הבחירות, ומיזם נוסף מטעם ארגון אחים לנשק הפועל להביא עשרות אלפי מתנדבים לקלפיות, לטענתם, לשמירה על טוהר הבחירות, האם מדובר בפעילות מותרת לפי החוק?

לצורך כך בנו אנשי אחים לנשק מערך שלם שאמור לפקח לטענתם על טוהר הבחירות. המערך מצריך עשרות אלפי מתנדבים ואיוש משרות מפתח בקלפיות עצמן.
ליאת וייס, בכירה באחים לנשק, מספרת כי הם בנו מערך של יוצאי יחידות קרביות וסיירות שישמרו על קלפיות במוקדי ימין מאתגרים. באותה שיחה הסבירה וייס לפעילים כי במהלך הפעילות שלהם סביב הקלפי, המתנדבים אינם חייבים לספר שהם פעילים במסגרת אחים לנשק.

אגב, למרות הרצון הרב של אחים לנשק לשמור על טוהר הבחירות במוקדים של הציבור הימני והחרדי, מול הציבור הערבי, הם חוששים שאם יבואו לפקח על טוהר הבחירות – הפעילות הזו עלולה להפחיד אזרחים מהמגזר הערבי להצביע. כלומר, טוהר הבחירות נועד לפקח על אזרחים שמצביעים בעיקר לקואליציה הנוכחית.
הפעילות הזו של ארגונים כמו אחים לנשק ואיד קואלישן עלולה להעניק יתרון משמעותי לאופוזיציה בבחירות הנוכחיות. מדובר במערך ענק של עשרות אלפי מתנדבים, צוותים משפטיים, שכירת טיסות מארה"ב ומאירופה לישראל. מדובר בהתארגנות פוליטית שלא יכולה להתאפשר ללא סכומי עתק שמגוייסים במטרה לממש את האג'נדה הידועה של אחים לנשק. בינתיים, ועדת הבחירות המרכזית – לא רואה צורך להתערב מול מסע הבחירות של ארגוני מחאת קפלן. והשאלה האם בימין נרדמים בשמירה?
מאחים לנשק נמסר בתגובה לחשיפה: ארגון "אחים ואחיות לנשק" מאחלים שמערכת בחירות 2026 תהיה הוגנת, חופשית ודמוקרטית, ושבה לכל אזרח ואזרחית תישמר הזכות לבחור על פי צו מצפונם ללא פחד, הסתה או מניפולציות ושבסופן יבוא לידי ביטוי רצון העם כפי שהוא. חבל שיש מי שבוחרים לנסות לעוות את המציאות במקום לחזק את אמון הציבור בתהליך הדמוקרטי.
