ההתפתחויות האחרונות וההתקרבות המסתמנת להגעה להסכם הפסקת אש בין איראן לארצות הברית ממשיכה להשפיע על מחירי הנפט: אחרי שאתמול העלות לחבית נפט צנחה מתחת ל-100 דולרים לאחר שבועות ארוכים, היום (רביעי) המחירים ממשיכים לרדת, כשעלות של חבית עומדת על כ-92 דולרים.

חלק מהפרמטרים שהביאו לירידה במחירי הנפט, הוא הדיווח לפיו טהרן צפויה להעביר את תגובתה למתווכות עוד היום. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הצהיר אמש כי התקיימו "שיחות טובות מאוד" ב-24 השעות האחרונות.
המזכר המוצע, שמתפרס על פני עמוד אחד בלבד, נועד להוות "יריית פתיחה" דיפלומטית. הוא כולל הכרזה רשמית על הפסקת העוינות ופתיחת חלון זמן של 30 יום לפתרון סוגיות הליבה, ביניהן הגרעין, הפשרת נכסים איראניים והסדרי הביטחון במצר הורמוז – המהווה את הסיבה העיקרית לעליית מחירי הנפט.

כזכור, עם תחילת מבצע "שאגת הארי" ("זעם אפי" של האמריקאים) והמלחמה עם איראן, שגררה גם חסימה אלימה של מצר הורמוז מצד האיראנים ולאחר מכן מצור ימי אמריקאי, מחירי הנפט זינקו והדאיגו את השווקים העולמיים, שכן דרך מצר הורמוז עוברת כחמישית מתעבורת הנפט והגז העולמית, וחסימה שלו הקפיצה דרמטית את המחירים, כשבשלב מסויים מחיר חבית נפט היה מעל 110 דולר.
