תנובה העלתה הבוקר (ראשון) את מחירי המוצרים הלא-מפוקחים ברשתות המזון, ובתגובה – גל המחאה של הקמעונאים מתרחב. לאחר שרשת שופרסל הודיעה אמש (מוצ"ש) על הסרת מספר מוצרי תנובה מהמדפים, היא כבר לא לבד במערכה: רשת "רמי לוי שיווק השקמה" הודיעה הבוקר כי היא מצטרפת למהלך.

הצעד של רמי לוי מגיע בעקבות החלטת תנובה ליישם את עליית המחירים באופן מידי, מבלי להמתין לסיום חג השבועות. נזכיר כי תנובה העלתה מחירים בשיעור של בין 1% ל-4.9% במוצרי חלב מבוקשים, בהם גבינות וחמאה – מוצרים שנחשבים לנמכרים ביותר לקראת ארוחות החג. חשוב לציין כי עליית המחירים אינה מוגבלת לתנובה בלבד; גם שאר המחלבות הגדולות, ובהן גד, שטראוס וטרה, צפויות לייקר את מוצריהן, אולם הן הודיעו כי יעשו זאת רק לאחר חג השבועות כדי להקל על הצרכנים.
במקרה של רשת רמי לוי, המהלך מקבל משנה תוקף לאור העובדה שלרשת יש חלופה בדמות המותג הפרטי שלה (חלב רמת הגולן), שכבר עכשיו תופס שטח מדף נרחב יותר מזה של מוצרי תנובה. בנוסף, הרשת בוחרת שלא להעלות את מחירי המוצרים שעלו שזה הגבינות והחמאה.

כעת, נותר לראות האם הלחץ המשותף של שתי הרשתות הגדולות בישראל יגרום לתנובה להתקפל. האם הצרכנים יצטרפו למהלך ויצביעו ברגליים? והאם רשתות מזון נוספות יכריזו גם הן על החרמת מוצרים? ימים יגידו מה תהיה התוצאה של המאבק החזיתי על הארנק של כולנו.
