ניצולת השואה אדית אגר, שהוכרחה לרקוד ע"י יוזף מנגלה בערב בו נרצחה אימה בתאי הגזים – הלכה לעולמה בגיל 99. השחקנית גל גדות ספדה היום (חמישי) ברשת: "נוחי בשלום אדית, ניצולת השואה שהפכה כאב בלתי נתפס למסר של תקווה וריפוי". לדבריה, העובדה כי אדית ז"ל שרדה את מחנה אושוויץ בדומה לסבה, הפך את סיפורה ל"אישי ועוצמתי" עבורה.

גדות הזכירה את הספר הראשון אותו כתבה אדית 'הבחירה', שהפך לרב-מכר בינלאומי, וציינה כי הוא מסמך תיעודי עליו היא "ממליצה בחום". לדבריה, אדית הזכירה תמיד שאפילו ברגעים האפלים ביותר יש אפשרות לבחור בחוסן וחופש: "מורשתה תמשיך להשפיע, נוחי בשלום".
כזכור, השחקנית ציינה את יום השואה האחרון בחשבון האינסטגרם שלה – ושיתפה עם יותר מ-100 מיליוני עוקבים בתמונתו של סבה, אברהם וייס, ששרד את התופת: "כל משפחתו נרצחה באושוויץ. הסיפור האישי שלו הוא תזכורת כואבת אך חיונית למה שקרה – ואסור שיקרה שוב לעולם".
הצגת פוסט זה באינסטגרם
גדות ניצלה את ההזדמנות והתריעה מפני האנטישמיות הגואה ברחבי העולם בשנים האחרונות: "אנו עדים לעלייה מטרידה באנטישמיות ושנאה". לדבריה, המספרים מדברים בעד עצמם כאשר לפי נתוני ADL, התרחשויות אנטישמיות עלו בכ-140% בשנים האחרונות והגיעו ל'רמות היסטוריות' שלא נראו מאז שנות ה-30 שלא המאה ה-20.
