מנכ"ל משרד האוצר אילן רום ביקש הבוקר (שני) לסיים את תפקידו עם השלמת המשימה התקציבית הלילה במליאה. רום מונה לתפקיד לפני כשנה במטרה לחזק את החוסן הכלכלי של ישראל בתקופת "מלחמת התקומה", והוא עוזב לאחר תקופה אינטנסיבית של ניהול כלכלת חירום. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' קיבל את הבקשה והודה לרום על תרומתו המקצועית ועל הראייה הגאו-כלכלית שהביא עמו מהעולם הביטחוני, תוך ציון הקשר החברי שנרקם בין השניים במהלך השנה האחרונה.

למרות הזמן הקצר שכיהן בתפקיד, רום הותיר חותם משמעותי על עבודת המשרד. הוא הביא עמו ניסיון אסטרטגי עשיר משנותיו במוסד, דבר שסייע למשרד האוצר לגבש מדיניות כלכלית ליום שאחרי המלחמה ולקדם את היערכות המדינה להסכמי אברהם 2.0. בנוסף לפעילות הבינלאומית, הוביל רום מאבק עיקש בהון השחור וניצח על שורת מינויים בכירים בצמרת המקצועית של האוצר.
המנכ"ל הפורש סיכם את שנת כהונתו: "זכיתי לתרום למדינה בתקופה העמוסה והמאתגרת הזו ולהיות שותף בעשייה הכלכלית האדירה. אני מודה לשר סמוטריץ' על האמון והגיבוי, ומודה מקרב לב לעובדי המשרד שעושים עבודתם נאמנה למען שגשוג המדינה".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הביע הערכה עמוקה לפועלו של רום והדגיש את חשיבות המבט האסטרטגי שהביא עמו מהעולם הביטחוני: "משרד האוצר זכה למנהל מקצועי משכמו ומעלה שתרם רבות לניהול הכלכלה. בתקופה הזו תרמת רבות ליכולת שלנו לנהל תהליכים מורכבים ומשתנים. הראייה הגאו-כלכלית שהבאת עוד תתרום למדינה רבות. זכיתי לקשר קרוב ואף חברי בעבודתנו המשותפת".
כאמור, בתום דיון מרתוני שנמשך אל תוך הלילה, אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את תקציב המדינה לשנת 2026 ואת חוק ההסדרים הנלווה לו. אישור התקציב, שהתבצע פחות מ-48 שעות לפני המועד האחרון הקבוע בחוק, מונע את פיזור הכנסת והליכה לבחירות מוקדמות.

התקציב שעבר כולל את ההתאמות הנדרשות בעקבות מבצע "שאגת הארי" ומעמיד את סך ההוצאה הממשלתית על סכום שיא של כ-850.59 מיליארד שקל. הקואליציה הצליחה לשמר את הרוב הפרלמנטרי שלה לאורך כל סבבי ההצבעות על אלפי ההסתייגויות שהגישה האופוזיציה, עד לאישורו הסופי של החוק המרכזי ושל התיקונים לפקודת מס הכנסה.
מדובר בהצלחה משמעותית לממשלה: מאז 1992, למעלה מ-30 שנה, לא הצליחה ממשלה בישראל להעביר תקציב בשנתה הרביעית. הנתון הזה, במיוחד בתקופת מלחמה, נתפס כהוכחה לחוזקה של הקואליציה וליציבותה.
