אישור תקציב המדינה, נחתם הלילה (בין ראשון לשני) בטונים צורמים ובחילופי האשמות חסרי תקדים בין הקואליציה לאופוזיציה סביב חוק התקציב. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הטיח בממשלה כי מדובר ב"גניבה הגדולה בתולדות המדינה", המעדיפה אינטרסים מגזריים על פני טובת הכלל, לעומת זאת סמוטריץ' הדגיש כי מדובר ב"תקציב שדואג לכולם ונאבק ביוקר המחיה".

שר האוצר ובכירי הממשלה הדפו את הביקורת והציגו חזית מאוחדת המדגישה את חיזוק הביטחון והחוסן הלאומי. המאבק היצרי במליאה נמשך לאורך כל הלילה והסתיים בהכרעה פוליטית שהבטיחה את יציבות הממשלה, אך הותירה מחלוקת ציבורית עמוקה.
יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, הוביל את הקו התוקפני נגד המהלכים הליליים: "לא היה דבר כזה בתולדות הכנסת. הקואליציה הוסיפה ברגע האחרון מאות מיליוני שקלים למפלגות החרדיות מעבר למסגרת התקציב.

"מדובר בחבורת גנבים עלובה ומנותקת מהעם, שבוזזת את אזרחי ישראל. אתם מקווים שהציבור מטומטם ולא מבין שזה לא תקציב, זה שוד. זו הגניבה הגדולה ביותר בתולדות המדינה. 6 מיליארד שקל זה כספים קואליציוניים שהממשלה הזו מחלקת לעצמה, לשחיתות ולהשתמטות".
ח"כ ולדימיר בליאק מיש עתיד הזהיר מפני קטסטרופה כלכלית ממשמשת ובאה: "התקציב הזה מוביל את מדינת ישראל לקריסה. המילואימניקים בחזית והעצמאים לא קיבלו שקל אחד של פיצוי, והממשלה מקצה סכום חסר תקדים לכספים קואליציוניים. ללא מנועי צמיחה, ניאלץ שוב להעלות מיסים על מעמד הביניים".

ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, כינה את האירועים "מחטף הבזיזה הלילית": "ממש גנבים בלילה, הממשלה מבצעת מחטף ומוסיפה עוד מאות מיליוני שקלים לחינוך החרדי המעודד השתמטות".

ח"כ גלעד קריב מהעבודה הוסיף כי הציבור יבוא חשבון עם הממשלה בקלפי ובבג"ץ על אישור תוספות ללא פיקוח. ח"כ מירב בן ארי סיכמה את התחושות הקשות וציינה כי כנס החורף היה בזבוז כספי ציבור מתחילתו ועד סופו.
הקואליציה משיבה אש: "הוכחנו שאנחנו חזקים"
בכירי הקואליציה דחו את טענות האופוזיציה והציגו תמונת מצב של אחריות לאומית ודאגה לעורף. שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', בירך על המהלך: "זהו תקציב אחראי שנותן מענה לצורכי המלחמה בחזית ובעורף. זהו יום משמעותי, תקציב שדואג לכולם ונאבק ביוקר המחיה".

יו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ, התייחס לביקורת באולפנים ולתחזיות המוקדמות: "העברנו הלילה תקציב עם בשורות למדינת ישראל ואזרחיה – בביטחון, ברווחה, בחינוך ובבריאות. למען המילואימניקים ולמען תושבי הגבולות. כנגד כל התחזיות והפרשנויות באולפנים שאמרו 'לא נגיע' – אנחנו חזקים".
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ חנוך מילביצקי, סיכם את הדיונים המרתוניים בהודיה לצוות המקצועי: "אני רוצה להודות לכל חברי הוועדה ולעובדי הכנסת שעמלו לא מעט סביב האירוע הזה, לייעוץ המשפטי ולשלומית ארליך. הלוואי שנדע תקציבים טובים".

כאמור, בתום דיון מרתוני שנמשך אל תוך הלילה אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את תקציב המדינה לשנת 2026 ואת חוק ההסדרים הנלווה לו. אישור התקציב, שהתבצע פחות מ-48 שעות לפני המועד האחרון הקבוע בחוק, מונע את פיזור הכנסת והליכה לבחירות מוקדמות.
התקציב שעבר כולל את ההתאמות הנדרשות בעקבות מבצע "שאגת הארי" ומעמיד את סך ההוצאה הממשלתית על סכום שיא של כ-850.59 מיליארד שקל. הקואליציה הצליחה לשמר את הרוב הפרלמנטרי שלה לאורך כל סבבי ההצבעות על אלפי ההסתייגויות שהגישה האופוזיציה, עד לאישורו הסופי של החוק המרכזי ושל התיקונים לפקודת מס הכנסה.

מדובר בהצלחה משמעותית לממשלה: מאז 1992, למעלה מ-30 שנה, לא הצליחה ממשלה בישראל להעביר תקציב בשנתה הרביעית. הנתון הזה, במיוחד בתקופת מלחמה, נתפס כהוכחה לחוזקה של הקואליציה וליציבותה.
