נהג משאית נפצע הבוקר (שני) באורח קל לאחר ששבר כטב"ם פגע ישירות בכלי הרכב שלו סמוך למושב בית הלל שבאצבע הגליל. הנהג, גבר בן 47, פונה לקבלת טיפול רפואי כשהוא סובל מצפצופים באוזניים ומפגיעות הדף כתוצאה מעוצמת הפיצוץ הממוקד. האירוע בצפון התרחש במקביל לחידוש הירי מאיראן לעבר דרום הארץ, שם זוהו שלושה שיגורי טילים שגררו הפעלת אזעקות בנגב ובערבה, אך הסתיימו ללא נפגעים בגוף.

במד"א עדכנו כי "בהמשך לירי לעבר דרום מדינת ישראל: בשלב זה לא התקבלו קריאות במוקד 101 של מגן דוד אדום כלל". באיחוד הצלה הפיצו הודעה דומה: "עד כה לא נמסר למוקד איחוד הצלה על איתור זירות נפילות רסיסי יירוטים ולא נמסר על נפגעים".

במקביל לשיגורים לעבר ישראל, כוחותינו תוקפים ביעדים בשטח איראן. על פי הדיווחים, תקיפות אוויריות מתבצעות בבירה טהרן ובעיר אבאדאן שבדרום-מערב המדינה.
אירועי הבוקר מגיעים לאחר יום ראשון סוער שבו איראן שיגרה טילים לעבר מוקדים אזרחיים ואסטרטגיים. במהלך אמש הופעלו אזעקות באזור הדרום בעקבות מטחי טילים. כוחות ההצלה פעלו ב-10 זירות שונות בבאר שבע, בשל פגיעות בשלושה מבנים ובחצר בית. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-31 נפגעים: 11 במצב קל ו-20 נפגעי חרדה.

אדיר נזרי, חובש מד"א שהגיע לזירות בבאר שבע, תיאר: "ראינו הרס, זכוכיות מנופצות ועשן רב. טיפלנו בנפגעים והמשכנו בסריקות נרחבות בשטח". מפכ"ל המשטרה, רנ"צ דני לוי, וממ"ז דרום, ניצב חיים בובליל, הגיעו לזירות כדי לעקוב מקרוב אחר עבודת חבלני המשטרה.
אחד האירועים המורכבים ביותר אתמול התרחש במועצת רמת חובב, שם פגעו שברי יירוט במפעל תעשייתי. הפגיעה הובילה לדליפת חומרים מסוכנים (חומ"ס) ולשריפה במתחם. גבר אחד נפצע באורח קל ופונה לקבלת טיפול. כוחות כיבוי והצלה, יחד עם צוותי ניטור מתחנת באר שבע, פעלו שעות ארוכות לאיטום המכלים שנפגעו. עובדי המפעלים הסמוכים פונו והונחו להסתגר במבנים עד להסרת החשש מהדליפה.

במקביל לדרום, גם בצפון נרשמו נפילות רסיסים בקריית אתא ובגזרת אשר וכרמל, שגרמו לנזק לרכוש אך ללא נפגעים בנפש. בבירה הופסקה ישיבת מליאת הכנסת וחברי המשכן פונו למרחבים מוגנים עקב אזעקות שנשמעו בירושלים ובסביבתה.
המערכה הנוכחית מתנהלת תחת מבצע "שאגת ארי", כאשר איראן מנסה לפזר את הירי לאזורים נרחבים ובשעות משתנות בניסיון להתיש את העורף. מאז בוקר יום ראשון זוהו 6 מטחים מרכזיים, חלקם בשילוב ירי של המורדים החות'ים מתימן לעבר הערבה והדרום.

במישור המדיני, הנשיא דונלד טראמפ הצהיר כי על פי נתוני המודיעין, 97% ממשגרי הטילים האיראניים שהיו קיימים בתחילת המערכה הושמדו כליל בזכות תקיפות כירורגיות של חיל האוויר הישראלי והאמריקאי.
ישראל החריפה את הפגיעה בתשתיות הליבה של המשטר, וביצעה שלושה גלי תקיפה עוצמתיים שבהם הושמדו למעלה מ-100 מטרות איכות, בהן: מתקן המים הכבדים באראק לייצור פלוטוניום, מפעל חומרי הנפץ ביזד המשמש להעשרת אורניום ומטות מודיעין ומרכזי ייצור טילים בטהרן ובאיספהאן.

השמדת האתרים הללו, שנבנו במשך עשורים, מהווה פגיעה אנושה ביכולת השיקום של איראן וביכולתה להמשיך ולתחזק את ציר הרשע האזורי, בעוד צה"ל ובעלות בריתו ממשיכים לפעול לנטרול מוחלט של יכולות השיגור הנותרות.
