מליאת הכנסת אישרה הלילה (ראשון) בקריאה שנייה ושלישית את העלאת תקרת הגירעון לשנת 2026, שתעמוד על 4.9% מהתוצר. ההצעה עברה ברוב של 62 חברי כנסת מול 55 מתנגדים, וזאת על רקע העלויות התקציביות הגבוהות של המערכה הצבאית הנרחבת שמנהלת ישראל, מבצע "שאגת הארי". ההחלטה עברה כחלק מההצבעה על תקציב המדינה 2026.

במסגרת החוק שאושר, ההוצאה הממשלתית המותרת תגדל בסך כולל של כ-60 מיליארד שקלים. בנוסף, הממשלה תהיה רשאית להגדיל את ההוצאה בכ-7 מיליארד שקלים נוספים במקרה של הימשכות המערכה או פתיחת מערכה חדשה, וכן להשתמש ב"רזרבה אזרחית לחירום" בסך 5.8 מיליארד שקלים למימון צרכים הנובעים ישירות מהמבצע.
בדברי ההסבר לחוק צוין כי המערכה, שהחלה ב-28 בפברואר 2026, כללה תקיפות נרחבות בשטח איראן וגררה מתקפות טילים קשות על העורף הישראלי משטח איראן ולבנון. מתקפות אלו גרמו לנפגעים בנפש ולנזק רב, ואילצו תושבים להתפנות מבתיהם.

עוד נכתב כי המצב הביטחוני הוביל למאמצי הגנה משמעותיים, היקף גיוס מילואים שחרג מהתחזיות, הגדלת הרכש הביטחוני ויצירת צרכים אזרחיים דחופים. כל אלה יצרו צורך מיידי במענה תקציבי נרחב, שהוביל להחלטה על הגדלת מסגרות התקציב והגירעון.
