נתי טוביאן, פרשן לענייני איראן, טען היום (ראשון) בריאיון לעידו טאובר כי המחיר הכלכלי שמשלמים אזרחי ישראל והעולם בעקבות המתיחות במצרי הורמוז הוא חלק הכרחי מהמאמץ להפלת משטר האייתוללות: "יש לא מעט אנשים שמוכנים לשלם את המחיר הזה, ובלבד שננסה להיפטר אחת ולתמיד מהרוע הזה והרשע הזה".

לדבריו, האזרחים האיראניים מקבלים מסרים מעודדים מתוך ישראל לפיהם: "אנחנו מוכנים אפילו לשבת שלוש שנים במקלט, ובלבד שאיראן תהיה חופשית".
לאן פני המלחמה באיראן כעת? טוביאן סבור שלמרות שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ דוחה פעם אחר פעם את האולטימטום שהוא מציב לאריאן, יש לבחון אותו לפי מעשיו בשטח.

הלחץ על המשטר בטהרן ניכר היטב בשטח. כדי להתמודד עם תסיסה פנימית, המשטר החל להכניס מיליציות עיראקיות חמושות לתוך הערים. "הם יוצאים עם דגלי עיראק על הטנדרים שלהם", תיאר טוביאן.
למרות הדיכוי, טוביאן העריך שהציבור האיראני הגיע לנקודת אל-חזור. הקריאה המהדהדת ביותר שיוצאת מהרחוב האיראני היא נחרצת: "עדיף לנו איראן חרבה וחופשית, מאשר איראן בכל מצב שהוא תחת שלטון האייתולות". השאלה כעת היא לא "אם" תפרוץ הפיכה, אלא מתי תבשיל העת לקריאה הרשמית של המנהיגים, רזא פהלווי, נתניהו וטראמפ, לצאת לרחובות.
אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]
