השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביקר היום (ראשון) בחריפות את החלטת השופט כשר, בעניין סגירת מדור ההסתות במשטרת ישראל, ותקף: "אם עכשיו יחזרו ההסתות, יחזרו הפיגועים – זה יהיה על הידיים של השופט כשר וחבריו".

השר כינה את ההחלטה "שערורייה", והדגיש את חשיבות המדור: "הוא הוקם לבקשת המשטרה ומטפל במי שמסית נגד מדינת ישראל, נגד החיילים שלנו, נגד האזרחים שלנו".
בתוך כך, בהחלטה שהוגשה מטעם שופט העליון יחיאל כשר, נכתב: "בשלב זה, ניתן בזאת צו ארעי שלפיו יאסר על המשיבה מלבצע 'ניטור יזום' אחר אנשים ספציפיים לצורך גילוי עבירות הסתה וביטוי, מכל טעם שאינו מלמד על חשד לביצוע עבירה, ובהיעדר אישור הפרקליטות".

כזכור, המשנים ליועמ"שית שיגרו לפני כשבוע מכתב חריף למפכ"ל המשטרה, בו נטען כי פעילות המדור, שהוקם תחת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מעוררת "קשיים משפטיים כבדי משקל" וחשש לפגיעה בזכויות אדם.
במסמך שהועבר למפכ"ל דני לוי נכתב כי "התמונה העקרונית המצטיירת מעוררת שורת קשיים משפטיים… באופן שמקים חשש ממשי לפגיעה בלתי מוצדקת בזכויות אדם וחופש הביטוי". עוד נטען כי מעורבותו של השר בן גביר נחזית כהתערבות אסורה בחקירות, בניגוד לפסיקת בג"ץ, וכי יש להפסיק מיידית את פעילות המדור".
