accessibility-icon
share-icon
מתוך שידורי ערוץ 14

לראשונה מאז תחילת המלחמה: סוללות תותחנים נכנסו לשטח לבנון

הלל ביטון רוזן

הלל ביטון רוזן

יא ניסן ה'תשפו (29.03.26)

15

71

like

1

dislike

כוחותינו העמיקו את השליטה בדרום לבנון: אוגדה 146 הגיעה עד למרחק של 14 קילומטרים מהגבול בתמרון מהיר • לראשונה הוכנסו סוללות תותחנים לשטח לבנון לחיזוק כוח האש מול חיזבאללה, לצד שדרוג סוללות קיימות עד מרחב צור


כחלק מהעמקת השליטה המבצעית בדרום לבנון, כוחותינו התקדמו בימים האחרונים, למרות מזג האוויר הקשה ואתגרים מבצעיים. בצה"ל מציינים כי הכוחות על הקרקע השיגו הישגים משמעותיים.

maximize-image
images-count1+
כוחותינו בלבנון| צילום: דו"צ

לראשונה מאז תחילת המלחמה, הוכנסו סוללות תותחנים לשטח לבנון, כחלק מההתמודדות עם איום חיזבאללה על הכוחות המתמרנים. הסוללות חצו קו אויב ופועלות מתוך השטח.

בנוסף, בוצעו שיפורים בסוללות תותחנים הפועלות מחוץ ללבנון, כדי להרחיב את כוח האש עד למרחב צור – אזור שממנו נורו פצצות מרגמה לעבר כוחות צה"ל, ירי שגבה את חייו של לוחם מגדוד 890.

maximize-image
images-count1+
כוחותינו בדרום לבנון | צילום: דובר צה"ל

במקביל, אוגדה 146, אוגדת מילואים, בפיקודו של תא"ל בני אהרון, הגיעה עד מרחב אל-ביאדה, מרחק של כ-14 קילומטרים, לאחר תמרון שנמשך כחמש שעות בלבד. מדובר בהישג של כוחות מילואים שפעלו בשטח.

בצה"ל מביעים שביעות רצון מההתקדמות ומדגישים כי הפעילות נמשכת, עם הפנים קדימה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News