כחלק מהעמקת השליטה המבצעית בדרום לבנון, כוחותינו התקדמו בימים האחרונים, למרות מזג האוויר הקשה ואתגרים מבצעיים. בצה"ל מציינים כי הכוחות על הקרקע השיגו הישגים משמעותיים.

לראשונה מאז תחילת המלחמה, הוכנסו סוללות תותחנים לשטח לבנון, כחלק מההתמודדות עם איום חיזבאללה על הכוחות המתמרנים. הסוללות חצו קו אויב ופועלות מתוך השטח.
בנוסף, בוצעו שיפורים בסוללות תותחנים הפועלות מחוץ ללבנון, כדי להרחיב את כוח האש עד למרחב צור – אזור שממנו נורו פצצות מרגמה לעבר כוחות צה"ל, ירי שגבה את חייו של לוחם מגדוד 890.

במקביל, אוגדה 146, אוגדת מילואים, בפיקודו של תא"ל בני אהרון, הגיעה עד מרחב אל-ביאדה, מרחק של כ-14 קילומטרים, לאחר תמרון שנמשך כחמש שעות בלבד. מדובר בהישג של כוחות מילואים שפעלו בשטח.
בצה"ל מביעים שביעות רצון מההתקדמות ומדגישים כי הפעילות נמשכת, עם הפנים קדימה.
