פרסמנו לראשונה הערב (ראשון) בחדשות 14: באישור הממשלה וצה"ל, הושלמה במהלך סוף השבוע האחרון העברת ענק של אלפי אמצעי לחימה וציוד צבאי מתקדם מטולכרם לידי מנגנוני הביטחון של הרש"פ בג'נין. המהלך, שבוצע בתיאום מלא עם הדרג המדיני, מעורר סערה ותהיות קשות בקרב גורמי ביטחון, במיוחד לאור המציאות המתוחה בשטח.
מהנתונים שנחשפים עולה תמונה מדאיגה של כלי נשק רבים שהועברו. מתוך סך של 6,116 פריטים שהועברו, נכללים עשרות כלי נשק קטלניים, בהם 20 רובי קלצ'ניקוב, 15 רובי M16 ומקלע. לצד הנשקים, הועברו מעל 2,100 כדורי תחמושת חיה ו-128 מחסניות, מה שמגדיל משמעותית את כושר האש של הרש"פ בגזרה. מדובר בציוד שחלקו הגדול נועד ללחימה עצימה בשטח בנוי, מה שמעלה את רף החשש מהיום שבו התיאום הביטחוני עלול לקרוס.
גורם מודיעין לחדשות 14: "אנחנו מעריכים שיש ברשות הרש"פ גם אמצעי לחימה שאסורים לה במסגרת הסכמי אוסלו, לרבות נ״ט – עד לרגע זה הם לא מודים בכך ואנחנו לא מצליחים לאתר".

מעבר לכלי הירייה, המשלוח כלל גם ציוד טקטי ומיגון אישי הכולל 40 קסדות ו-6 אפודי לחימה. נתון תמוה במיוחד שעולה מהרשימה הוא העברת ציוד צלילה הכולל 4 תיקים ו-6 בלוני חמצן לעיר ג'נין, שכידוע אינה שוכנת לחוף ים. הימצאותו של ציוד כזה בידי מנגנוני הרשות בלב השומרון מעלה סימני שאלה כבדים לגבי הייעוד האמיתי של הציוד והשימוש שייעשה בו בעתיד, במיוחד בתרחישים של חדירות ימיות או פעולות קומנדו.
