יורש העצר האיראני רזא פהלווי טען אתמול (שבת) בנאום שנשא בכנס הדגל של הימין האמריקאי -CPAC בדאלאס כי הצליח בשנים האחרונות לאחד סביבו שורה רחבה של כוחות אופוזיציה, שלדבריו יוכלו להביא להפלת המשטר בטהרן.
We will Make Iran Great Again.
"I begin today in the memory of my fallen compatriots.
The heroes of my country who have fought, bled, and died not only for their own freedom and for the liberation of Iran from the clutches of an evil, depraved regime that has held us each… pic.twitter.com/YpDAvhwuYS
— Reza Pahlavi (@PahlaviReza) March 28, 2026
פהלווי קבע כי נפילת המשטר לא תגיע רק מלחץ חיצוני, אלא בעיקר מתוך איראן עצמה, והדגיש ש"המכה האחרונה" תינתן בידי העם האיראני, שכבר יצא בעבר בהמוניו לרחובות, ויעשה זאת שוב כאשר יגיע העיתוי המתאים.
במקביל, יורש העצר האיראני ביקש להציג תמונה של סדקים בתוך המערכת השלטונית עצמה, ואמר כי אלפי בעלי תפקידים, בהם גם אנשי צבא, כבר אותתו על נכונותם לעבור לצדו.

עוד טען כי אסור לאפשר למשטר "חבל הצלה" בדמות הסכמים או פשרות, משום שלדבריו כל מהלך כזה רק יקנה לו זמן. לצד הקריאה להמשך הלחץ הצבאי, הוא ניסה לשדר שיש גם תוכנית מסודרת ליום שאחרי, ואמר כי אנשיו הכינו מפת דרכים לתקופת המעבר, שתכלול את מאה הימים הראשונים לאחר קריסת המשטר.
את דבריו חתם בשרטוט חזונו לאיראן לאחר נפילת המשטר: "דמיינו מזרח תיכון חדש שבו איראן היא ידידה של ישראל. שבו הסכמי אברהם מורחבים להסכמי כורש, על שם כורש הגדול, מלך איראן שהוציא את מגילת זכויות האדם הראשונה".
