accessibility-icon
share-icon
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפיד נגד בנט ואיזנקוט: "אני מבין שהרבה אגו מעורב בעניין"

אליהו עמר

אליהו עמר

יא ניסן ה'תשפו (29.03.26)

16

8

like

16

dislike

לא רגוע באופוזיציה: לאחר שבנט התגרה באיזנקוט ואמר שהוא חייב להיות בראש הגוש, ואיזנקוט עקץ בחזרה ("לא אהיה מספר שתיים שלו") לפיד מנסה להיות ה"מבוגר האחראי" של הגוש • "בשביל מה זה טוב?", תהה בישיבת הסיעה והסביר שמדובר במשחקי אגו של השניים


לא מפסיקים לירות בנגמ"ש של עצמם: במהלך ישיבת הסיעה ראש האופוזיציה יאיר לפיד יצא היום (ראשון) במתקפה חריפה נגד חבריו לגוש, נפתלי בנט וגדי איזנקוט, בעקבות חילופי דברים שניהלו בתקשורת בנוגע למיקומו של כל אחד בהנהגת הגוש. לפיד התייחס לראיונות שערכו השניים בסוף השבוע, בהם הציע בנט לאיזנקוט להיות מספר 2 שלו, ואילו איזנקוט השיב כי אינו מוכן לכך ושואף להנהגה. לפיד תהה "בשביל מה זה טוב?" ודרש מהם להפסיק לנהל את המריבות הללו מול מצלמות הטלוויזיה.

maximize-image
images-count1+
נפתלי בנט | צילום: אבשלום שושני, פלאש 90, פריפיק

לפיד הדגיש כי הניסיון הפוליטי שלו ב-13 השנים האחרונות מוכיח שאיחודים גדולים, כמו הקמת "כחול לבן" או הממשלה שהוקמה בכפר המכביה, קורים רק כאשר הם מתנהלים הרחק מעיני התקשורת. הוא ציין כי בעבר הפרשנים הסבירו שאין סיכוי למהלכים אלו, אך הם יצאו לפועל בזכות עבודה שקטה וסגירת קצוות ללא חשיפה מוקדמת. לפיד הצהיר כי כך בכוונתו לפעול גם הפעם כדי לייצר את החיבורים הנדרשים.

maximize-image
images-count1+
גדי איזנקוט | צילום: דוברות הכנסת

בסיום דבריו הזהיר לפיד כי משחקי האגו של השותפים הפוליטיים מסכנים את הניצחון בבחירות. הוא ציין כי הגוש מתמודד מול בנימין נתניהו, אותו תיאר כיריב מסוכן ומנוסה המפעיל "מכונת רעל". לפיד טען כי בניגוד לאזהרות חבריו בעבר, המצב הנוכחי פוגע בסיכוי הממשי להשגת הכרעה פוליטית. הוא קרא לחבריו להבין את גודל השעה ולהניח את האגו בצד לטובת המשימה המשותפת.

עקבו אחרינו גם ב-Google News