בעקבות שיגורים מאיראן, הופעלו היום (ראשון) אזעקות באזור הדרום. פיקוד העורף הודיע לתושבי אזורים אלו כי יש להיכנס למרחב המוגן עד להודעה החדשה. כוחות ההצלה יצאו לסרוק ב-10 זירות שונות בבאר שבע, בהן שלושה מבנים וחצר בית. סך הכל חובשים ופראמדיקים העניקו טיפול רפואי ל-31 נפגעים: 11 קל ו-20 חרדה. מפכ"ל המשטרה, רנ"צ דני לוי, יחד עם ממ"ז דרום, ניצב חיים בובליל, הגיעו לזירות.
חובש רפואת חירום במד"א אדיר נזרי סיפר: "קיבלנו דיווחים על מספר זירות נפילה ויצאנו באמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואופנועי מד״א למקום, הגענו לזירה תוך דקות בודדות וראינו הרס, זכוכיות מנופצות על הרצפה ועשן רב. החלנו בסריקות נרחבות במקום, וטיפלנו במקום במספר נפגעי חרדה, אנחנו ממשיכים לסרוק ונשאר בזירות ככל שיידרש".

בעקבות נפילה בשטחי העיר, הציבור באזור התבקש להימנע מהגעה לזירה או מהתקהלות, כדי לאפשר לכוחות הביטחון והחירום הפועלים במקום לבצע את עבודתם ללא הפרעה. יש להישמע להנחיות הרשמיות בלבד, ובכלל זה להנחיות פיקוד העורף המורות על כניסה מיידית למרחבים מוגנים בעת הישמע אזעקה, לשמירה על בטיחות התושבים.
פיקוד העורף הפיץ הנחייה לשוהים בקרבת מרחב התעשייה נאות חובב להסתגר בשל חשש לדליפת חומרים מסוכנים. כוחות חילוץ והצלה של פיקוד העורף בסדיר ובמילואים יחד עם ארגוני חירום נוספים, פועלים כעת בזירת הפגיעה לכיבוי השריפה שהתפתחה ומבצעים הערכת מצב שוטפת.
איראן ממשיכה במאמציה לפזר את הירי לאזורים נרחבים ובשעות משתנות, בצעד שנתפס כניסיון נואש להתיש את העורף הישראלי ולשבש את שגרת החיים, כאשר מאז שעות הבוקר של יום ראשון התבצעו 6 מטחים מאיראן, חלקם בשילוב עם ירי מלבנון.
עם הישמע האזעקות בירושלים ובסביבתה, הופסקה לאלתר ישיבת המליאה בכנסת וחברי הכנסת והעובדים הונחו להתפנות למרחבים המוגנים בתוך המשכן. במקביל, שוטרי מחוז דרום, לוחמי מג"ב וחבלני המשטרה עורכים סריקות נרחבות בגזרת מרחב הנגב לאיתור נפילות נוספות של חלקי יירוט.
שברי יירוט נפלו באזור תעשייה בנאות חובב שבנגב. עשן רב מיתמר מהזירה, וגבר אחד נפצע באורח קל מנפילת פריט אמל"ח. במשטרה עדכנו כי "שוטרי מחוז דרום, לוחמי מג"ב וחבלני המשטרה, עורכים כעת סריקות לאיתור נפילות של פריט אמל"ח או חלקי יירוט בגזרת מרחב הנגב".
בכבאות הצלה מסרו כי הצוותים בדרום פועלים בשעה זו באירוע חומרים מסוכנים במפעל תעשייתי במועצת רמת חובב בעקבות פגיעה של שברי יירוט במתחם המפעל. עם קבלת הדיווח הוזנקו למקום שלושה צוותי חומ"ס ייעודיים וכוחות ניטורמתחנת באר שבע שהחלו בבדיקת רמת הסכנה וריכוזי החומרים במרחב הפגיעה.

"לוחמי האש פועלים בזיקה ישירה למוקדי הדליפה לצורך בלימה ואיטום המכלים שנפגעו תוך ביצוע פעולות ניטור רציפות. כמשנה זהירות ובשל אופי האירוע עובדי המפעל והמפעלים הסמוכים התבקשו להתפנות מהאזורים החשופים ולהסתגר במבנים מוגנים עד לסיום פעולות הזיכוי המבצעי". כמו כן, הצוותים עדכנו כי הוסר החשש לדליפת חומרים מסוכנים.
במטח הקודם, באיחוד הצלה דיווחו כי צוותי הרפואה יצאו לסרוק מספר זירות בצפון הארץ בעקבות דיווחים על נפילות רסיסי יירוט, בעוד שבמד"א מסרו כי במוקד 101 לא התקבלו קריאות על נפגעים.

מהמשטרה נמסר כי חבלני מחוז חוף סרקו זירות בגזרות אשר וכרמל לאיתור שברי יירוט. "דווח על נזק לרכוש אך לא על נפגעים בגוף", נמסר מהמשטרה, שקראה לציבור להתרחק מזירות הרס ולא לגעת בחלקי טילים מחשש להימצאות חומרי נפץ.

מעיריית קריית אתר נמסר כי צוותי עיריית קרית אתא, בשיתוף כוחות הביטחון, פועלים בשעה זו במספר זירות של נפילת רסיסים ברחבי העיר. בשל עבודות כוחות הביטחון, נחסמו לתנועה המקטעים הבאים: מחלף אתא צפון מכיוון כביש 22 לקרית אתא. מרבין לכיוון פרישמן (עוקף ביאליק). אנו מבקשים מהציבור להתרחק מהזירות ולאפשר לכוחות לבצע את עבודתם. נהגים מתבקשים לעשות שימוש בדרכים חלופיות עד לסיום הטיפול".
המתיחות מגיעה לאחר סוף שבוע קשה ועקוב מדם; במהלך שיגורים קודמים ביומיים האחרונים, נרשמה פגיעה ישירה שגבתה את חייו של אדם אחד וגרמה לפציעתם של עשרות בדרגות חומרה שונות.

במקביל לירי הישיר מטהרן, המערכה מתרחבת עם הצטרפותם הרשמית של המורדים החות'ים מתימן ללחימה. כחלק מהמאמץ לייצר מתקפה משולבת, שיגרו החות'ים מטחי כטב"מים וטילים לעבר דרום הארץ. כוחות הקואליציה הבינלאומית, יחד עם יחידות צה"ל בים האדום ובערבה, פועלים בתיאום הדוק כדי לבלום את האיומים התימניים ולמנוע חדירות למרחב האווירי של ישראל.
במישור המדיני-אסטרטגי, הנשיא דונלד טראמפ התייחס בסיום הערכת מצב בוושינגטון ליעילות המבצע הצבאי נגד מערכי השיגור האיראניים. טראמפ הצהיר כי התקיפות הכירורגיות של חיל האוויר האמריקאי והישראלי הובילו לתוצאות דרמטיות. לדבריו, נתוני המודיעין מצביעים על כך ש97% מהמשגרים שהיו ברשות איראן בתחילת המערכה הושמדו כליל. הנשיא הדגיש כי ארה"ב תמשיך לפעול עד לנטרול מוחלט של היכולות הנותרות.

בתוך כך, ישראל החריפה את הפגיעה בתשתיות הליבה של המשטר. במהלך סוף השבוע השלימו מטוסי ה"אדיר" וחיל האוויר שלושה גלי תקיפה עוצמתיים שבהם הושמדו למעלה מ-100 מטרות איכות.
בין היעדים שהופצצו: מתקן המים הכבדים באראק, המשמש לייצור פלוטוניום. מפעל חומרי הנפץ ביזד, המשמש להעשרת אורניום. מטה ארגון התעשיות הימיות בטהרן, ושני מרכזי פיקוד של מודיעין משמרות המהפכה ומתקני ייצור באיספהאן, שבהם יוצרו רכיבי מפתח לטילים בליסטיים. השמדת האתרים הללו, שנבנו במשך עשורים, מהווה פגיעה אנושה ביכולת השיקום של איראן וביכולתה להמשיך ולתחזק את ציר הרשע האזורי.
אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]
