מגיש הטלוויזיה אייל ברקוביץ' עורר סערה חריפה אתמול (שבת) במהלך שידור תכניתו, כאשר תקף את המגזר החרדי ואת מתנדבי זק"א. "די עם האחים שלנו האלה", אמר ברקוביץ', "מה הם תורמים לנו? מה הם עושים בשבילי?". כשנאמר לו שמתנדבי זק"א החרדים טיפלו בקדושי טבח ה-7 באוקטובר, הוא השיב בזלזול כי הם עשו זאת "בשביל כסף".
ברקוביץ לאלקבץ: די כבר עם החרדים ה"אחים שלנו". במה הם אחים שלנו ?
אלקבץ: הם באו לנקות את הדם , זק"א החרדים הקדושים
ברקוביץ: 1000 אנשים שמקבלים כסף. במה הם אחים שלנו? pic.twitter.com/g89MQnMVOl— Black Bird 🎗️✊🛑🏴🇮🇱👽🥒 🥩🦠💜 (@Blackbird2093) March 28, 2026
בעקבות דברי ההסתה, הגיש היום ארגון זכויות האדם "בצלמו" תלונה דחופה לנציב תלונות הציבור ברשות השנייה, בדרישה לנקוט בצעדים משמעתיים נגד המגיש. בתלונה נטען כי דבריו של ברקוביץ' מהווים עלילת דם והוצאת דיבה חמורה כלפי אלפי מתנדבים שביצעו עבודת קודש של "חסד של אמת" בתנאים קשים מנשוא.
מנכ"ל "בצלמו", שי גליק, הדגיש בתלונתו כי מערך זק"א מבוסס כמעט כולו על מתנדבים הפועלים ללא כל תמורה, תוך סיכון חייהם. גליק השווה את טענותיו של ברקוביץ' למוטיבים אנטישמיים היסטוריים, לפיהם יהודים פועלים רק מתוך בצע כסף. "זו אנטישמיות לכל דבר ועניין", נכתב בתלונה החריפה.

בארגון "בצלמו" מזכירים כי אין זו הפעם הראשונה שברקוביץ' מסית נגד הציבור החרדי, וכי בעבר כבר ננזף על התנהלות דומה. הארגון דורש התנצלות פומבית וחד-משמעית בפני מתנדבי זק"א, הטלת קנס כבד על הערוץ והפקת לקחים מידית מצד הנהלת קשת והרשות השנייה. "לא יעלה על הדעת שמגיש ישתמש בבמה כדי להפיץ שקרים", מסר גליק.
