כוחותינו פעלו הלילה (בין שבת לראשון) במרכז רצועת עזה להסרת איום מיידי, לאחר שזוהתה חוליית מחבלים של ארגון הטרור חמאס. הכוחות זיהו כעשרה מחבלים חמושים שפעלו במרחב. מיד עם הזיהוי, פתחו הכוחות באש ותקפו את החולייה, וחיסלו את כל המחבלים החמושים שהיוו סכנה לכוחות הפועלים בשטח.

במקביל לפעילות במרכז הרצועה, חוסל אמש המחבל אחמד פאיז סאלם אבו רידה על ידי כוחות צוות הקרב של חטיבה 188. אבו רידה, שנעצר במהלך המלחמה בשל מעורבותו בטרור, שוחרר לאחרונה במסגרת מבצע 'כנפי דרור', אך מאז שחרורו החל להפר את תנאי ההסכם באופן שיטתי ובוטה.

על פי המידע המודיעיני, אבו רידה חצה מספר פעמים את "הקו הצהוב" בניגוד להנחיות המבצעיות, ואף היה מעורב בהעברת כספים לחשודים לצורך קידום פעילות טרור. בצה"ל מדגישים כי פעולותיו של המחבל היוו איום ישיר על ביטחון הכוחות במרחב, ולכן הוחלט לפעול נגדו באופן ממוקד.
