תוספת משמעותית למשרתי הקבע: במסגרת דיון תקציב המדינה לשנת 2026, בצל מבצע 'שאגת הארי', סוכם היום (ראשון) על הקצאת 700 מיליון ש"ח לשנה הנוכחית, שתשמש למענקים ותמריצים למשרתי הקבע. זאת במטרה לרתום אותם למסלולי שירות ארוכי טווח ולהבטיח את יציבות השדרה הפיקודית והמקצועית של צה"ל.

התקציב נועד לתת מענה ממוקד לאתגרי שימור כוח האדם האיכותי בצה"ל, בפרט על רקע התקופה הביטחונית המורכבת והלחימה המתמשכת ואושר במסגרת ההסכמות בין צה"ל, משרד הביטחון ומשרד האוצר. כמו כן, נחתם היום סיכום המגדיר את אופן יישום תוכנית המענקים והתמריצים למשרתי הקבע.
התוכנית מעניקה תיעדוף ברור למפקדים לוחמים, למשרתים ביחידות המבצעיות ולבעלי תפקידים בתחומי ליבה מבצעיים וטכנולוגיים, הנמצאים בחזית העשייה הביטחונית. בנוסף, כוללת מנגנוני בקרה מתקדמים שיבטיחו כי המשאבים יופנו באופן ממוקד למוקדי הצורך המבצעי והארגוני.

שר הביטחון, ישראל כ"ץ: "משרתי הקבע הם עמוד השדרה הפיקודי והמקצועי של צה"ל. ההחלטה הנוכחית, במיוחד על רקע המלחמה מול איראן וחיזבאללה היא לא רק מוצדקת – אלא הכרחית לחיזוק הכוח האנושי שמוביל את צה"ל בכל הזירות. אנחנו ממקדים את המענה באלה שנושאים בנטל המרכזי של הלחימה וההגנה על אזרחי ישראל".
"משרתי הקבע הם עמוד השדרה עליו נשען צה"ל. הם אלו המובילים את אנשינו, נושאים באחריות ומבטיחים את עליונות צה"ל בכל זירה ובכל עת", אמר הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר. "השירות בקבע הוא בראש ובראשונה בחירה בערכים ובשליחות – ראינו זאת ביתר שאת בשנתיים וחצי האחרונות של המלחמה", הוסיף.
