בזמן שהקהילה הבינלאומית מנסה למנוע הסלמה אזורית כוללת, בטהרן נשמעים היום (ראשון) קולות המבשרים על מוכנות לעימות ישיר וחזיתי. יו"ר הפרלמנט האיראני, מוחמד באקר קאליבאף, נשא נאום תקיף שבו הציג תמונה של עימות בלתי נמנע, תוך שהוא מאשים את ארצות הברית בהונאה דיפלומטית ובהכנת תשתית לפעולה צבאית קרקעית.

במרכז דבריו של קאליבאף עמד האיום מפני כניסה קרקעית של כוחות אמריקאים לאזור. לדבריו, איראן אינה חוששת מעימות כזה, אלא נערכת אליו כהזדמנות: "ארה"ב שולחת מסר של משא ומתן ודיאלוג בפומבי, אך מתכננת בסתר מתקפה קרקעית", טען קאליבאף. "הם לא מודעים לכך שאנחנו מחכים לכניסה של חיילים אמריקאים כדי להצית את חייהם ולהעניש את השותפים האזוריים שלהם לנצח".
בעוד גורמים מתונים יותר באיראן מנסים לעיתים לאותת על נכונות להקלת הסנקציות, הנהגת הפרלמנט והצבא מבהירה כי המענה ללחץ האמריקאי יהיה צבאי ולא דיפלומטי: "הטילים שלנו נמצאים במקום והנחישות שלנו רק גדלה. אנו מזהים בבירור את החולשות ואת השפעות הטרור והדכדוך בתוך צבא האויב", הדגיש קאליבאף.

יו"ר הפרלמנט התייחס בדבריו גם למאמצים הדיפלומטיים, ורמז על דרישות שהוצבו בפני איראן – ככל הנראה תנאים אמריקאים להסדר אזורי חדש או הסכם גרעין משופר. "ארצות הברית מנסה להשיג באמצעות רשימה של 15 נקודות את מה שלא הצליחה להשיג במלחמה", אמר בבוז. "לעולם לא נושפל. לא נעזוב את המערכה הזו".
בצעד יוצא דופן, הגדיר קאליבאף את המצב הנוכחי כ"מלחמת עולם גדולה", וקרא לעם האיראני ולבעלי בריתה של טהרן ("ציר ההתנגדות") להתכונן למאבק ממושך. "עלינו להכין את עצמנו לדרך המתפתלת כדי להגיע לשיאנו. אנו בטוחים שנוכל להעניש את ארה"ב כך שהיא לא תעז לחלום שוב על תקיפת איראן".

את נאומו סיים בקריאה ישירה לגיוס ההמונים והמשך הלחימה בכל החזיתות: "אני מבקש מכם לא לנטוש את הרחוב, את הטילים ואת המצרים (מיצרי הורמוז ובאב אל-מנדב). עלינו לחנוק את גרונו של האויב עד לניצחון".
