המיליארדר אילון מאסק נכח והשתתף בשיחת טלפון רשמית שנערכה בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לראש ממשלת הודו נרנדרה מודי. בעוד שהודו מיהרה להכחיש את מעורבותו של מאסק,, בכירים בממשל האמריקאי אישרו את נוכחותו. השתתפותו של מאסק בשיחה, שעסקה במשבר במזרח התיכון ובביטחון נתיבי הנפט, מסמנת את חזרתו לקשר קרוב עם טראמפ לאחר חודשים של מתח פומבי, כך דווח בסופ"ש האחרון ב"ניו יורק טיימס".

לפי הדיווח, השיחה התמקדה בעיקרה בהסלמה הצבאית מול איראן ובצורך הקריטי להשאיר את מצר הורמוז פתוח ובטוח לשיט בינלאומי. השתתפותו של מאסק בשיחה כזו נחשבת לבלתי שגרתית בעליל עבור אדם שאינו מחזיק בתפקיד רשמי בממשל. לא ברור אם מאסק דיבר במהלך השיחה או רק הקשיב, אך נוכחותו מעידה על האמון המוחלט שמעניק לו טראמפ בנושאים אסטרטגיים.
גורם אמריקאי שאישר את הפרטים ל-NYT ציין: "עצם העובדה שמאסק בחדר בזמן שיחה רגישה כזו עם מנהיג מעצמה כמו הודו, אומרת הכל על הדינמיקה החדשה בבית הלבן. הוא לא רק יועץ, הוא חלק מהמעגל הפנימי ביותר".

מנגד, דובר משרד החוץ ההודי, רנדהיר ג'ייסוואל, מסר הצהרה נחרצת: "השיחה הטלפונית ב-24 במרץ נערכה בין ראש הממשלה מודי לנשיא טראמפ בלבד. היא סיפקה הזדמנות לחילופי דעות על המצב במערב אסיה".
הסיבה שהצטרפותו של מאסק לשיחה מעוררת הדים כה רחבים נעוצה בעימות החריף שפרץ בין השניים רק לפני מספר חודשים. המתיחות הגיעה לשיא סביב חוק התקציב של שנת 2025: מאסק, שדחף לקיצוצים אגרסיביים וחסרי רחמים במשרדי הממשלה, כינה את הצעת התקציב של טראמפ והקונגרס "תועבה מגעילה" ו"התאבדות פוליטית". באותה תקופה נראה היה כי הברית בין השניים התפרקה לחלוטין, ומאסק אף עזב את תפקידו הלא-רשמי בממשל.

המשמעות של האירוע השבוע היא ברורה: טראמפ ומאסק "יישרו את ההדורים". למרות המחלוקות הקשות על ניהול התקציב האמריקאי, טראמפ זקוק ליכולות של מאסק בזירה הבינלאומית – במיוחד מול הודו, שם מאסק מנסה להרחיב את פעילות טסלה ו-SpaceX. עבור המערכת המדינית, מדובר במסר שמאסק חזר להיות "הלוחש על אוזנו" של הנשיא, גם אם הוא ממשיך לבקר את מדיניות הפנים של הממשל.
