כתב אישום הוגש היום (ראשון) נגד שמואל נחמיה קוניקוב, כבן 22 מבת עין, בגין שריפה ברשלנות. זאת לאחר שלפי החשד הצית אש במתקן שעשועים בגן סאקר בירושלים וגרם לשריפה רחבת היקף ולנזק של למעלה ממיליון שקלים. בכתב האישום צוין כי הנאשם נוהג להדליק אש באופן תדיר ומגלה עניין מיוחד בצפייה בה.

על פי כתב האישום, קוניקוב הגיע לפארק בעיר בשעות הבוקר המוקדמות, נרדם באחד ממתקני השעשועים ובהמשך הצית את מעילו באמצעות מצת, כדי להתחמם ומתוך רצון לצפות באש. בהמשך האש התפשטה במתקן, בזמן שהחשוד ניסה לכבותה באמצעות המעיל, וכשלא הצליח – השליך את המעיל הבוער לתוך מגלשה ועזב את המקום מבלי לוודא כי האש כובתה.

חשד להצתה: שריפה פרצה בגן סאקר בירושלים | צפו
זמן קצר לאחר מכן התלקחה במקום שריפה גדולה שהתפשטה לחלקים נוספים בפארק. כתוצאה מהשריפה נגרם נזק כבד למתקני המשחקים, לתשתיות ולשטח הפארק, ועשן רב התפשט באזור – לא היו נפגעים באירוע. בבית המשפט הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו של החשוד.

כזכור, בתחילת החודש דווח על שריפה בגן סאקר בירושלים. צעיר מבת עין נעצר בחשד להצתה, כשידיו נראו מפויחות ובחיפוש שנערך עליו נמצאה מצית. מהמשטרה נמסר כי חקירה תיפתח והדין ייושם על המעורבים.
