ניצולת השואה מרים חגגה בסוף השבוע האחרון את יום הולדתה ה-105 במקלט בעיר חיפה, לאחר שרצף האזעקות בצפון אילץ את החוגגים להעתיק את האירוע למרחב המוגן. החגיגה נערכה ב'בית החם' של עמותת 'יד עזר לחבר', ארגון המסייע לניצולי שואה וקשישים, ובמסגרתה הגיע הזמר רגב הוד כדי לשמח את הדיירים ולחגוג יחד עם מרים את המאורע המרגש.

מנכ"ל העמותה, שמעון סבג, שיתף בתחושותיו בריאיון ל-C14 לגבי ההחלטה לקיים את האירוע דווקא עכשיו: "כל הסיפור של המלחמה קצת התיש את ניצולי השואה. דיברתי עם רגב הוד, הצעתי לו לבוא לשמח אותם ולחגוג למרים יום הולדת 105, והוא מיד הסכים להתנדב ולבוא".
סבג תיאר בהתרגשות את מה שקרה כשהמוזיקה החלה להתנגן: "הייתה התפרצות של שמחה. ראיתי אנשים שאפילו לא ידעתי שהם מסוגלים לקום וללכת – קמים ורוקדים בגיל 100. זה היה מחזה בלתי יאומן".

במהלך האירוע נשמעה אזעקה בעיר, אך המשתתפים בחרו להמשיך בחגיגה בתוך המרחב המוגן. "לראות אותם במקלט כשיש אזעקה. זה לא שינה להם כלום. הם פשוט המשיכו לרקוד ולשמוח", סיפר סבג. "העמותה קיימת 30 שנה, ואולי זה אחד הרגעים המרגשים ביותר שלנו – שדווקא בתקופת לחימה מצאנו להם כמה דקות של אושר".
הזמר רגב הוד, שלקח חלק לאחרונה גם באריזת 3,000 סלי מזון לנזקקים לחג הפסח, הגיע במיוחד לחיפה למרות חששות משפחתו מהמצב הביטחוני. בריאיון ל-C14 הוא שיתף בחוויה: "אשתי פחדה בגלל האזעקות והמצב בצפון ואמרה לי לא לצאת, אבל אמרתי לה שמרים חוגגת 105 וזו סיבה מספיק טובה לבוא ולשמח". הוד, ששר עם הקשישים את שירו החדש "תודה לאל", הוסיף: "חגגנו לה תוך כדי האזעקות בתוך המקלט, וזה היה כל כך מרגש. לא צריך להתלונן, צריך להגיד תודה לאל על הכל ולחכות שהדברים יסתדרו".

בשיאו של המפגש במקלט, הפתיע סבג את מרים עם עוגת יום הולדת חגיגית. האירוע הזה המחיש את חוסנם של הניצולים ואת העובדה שגם בגיל 105, ובזמן שהעורף נמצא תחת מתקפה, הרוח הישראלית והרצון לחיות חזקים יותר מהכל.
