בזמן שתושבי הצפון מתמודדים עם מציאות ביטחונית מורכבת ואזעקות חוזרות ונשנות, היו מי שבחרו להשתמש בנשק חם דווקא למטרות "שעשוע": כתב אישום חמור הוגש נגד ארבעה ערבים צעירים (בני 18-21) מהכפר שעב, לאחר שנתפסו "על חם" כשהם מבצעים מטווחים מאולתרים בנשק בלתי חוקי בלב השטח.

האירוע החל ב-1 במרץ, כאשר למוקד 100 הגיעו דיווחים בהולים מתושבי היישוב יובלים על קולות ירי עוצמתיים מכיוון השטחים הפתוחים. כוחות של מחוז צפון ולוחמי מג"ב, שנמצאים בערנות שיא בשל המצב הביטחוני, הוזנקו למקום והחלו בסריקות נרחבות.
השוטרים זיהו מספר חשודים הנמלטים מהשטח שבין יובלים לכפר שעב והצליחו לעצור אותם. למרות הניסיון של הצעירים להעלים ראיות, החוקרים לא ויתרו: בסריקות בשטח אותרו שני אקדחי "גלוק" שהוסלקו היטב בין הסלעים.

מחקירת המשטרה עלה כי הנאשמים יצאו ל"יום כיף". הם הצטיידו באקדחים, הציבו בקבוק קולה כמטרה, והחלו לירות לעברו ולירות באוויר. לא רק שהם סיכנו את תושבי האזור, הם אף הגדילו לעשות ותיעדו את מעשיהם בטלפונים הניידים – סרטונים שהפכו מאוחר יותר לראיות המרכזיות נגדם.
רפ"ק עדי אוחנה, קצינת החקירות והמודיעין בתחנת משגב סיפרה: "מדובר בחקירה יסודית שבמהלכה הצליחו הצוותים לאתר את האקדחים שניסו הנאשמים להסליק בשטח. צריך להבין, בוצעו פעולות חקירה רבות בשטח לעיתים תחת אזעקות.

"החוקרים שלב אחר שלב הצליחו לקשור את הנאשמים לירי שבוצע ודווח על ידי תושבי האזור. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות נגד גורמי פשיעה חמורה, תוך שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותה, למען שמירה על ביטחון הציבור והסדר הציבור".
פרקליטות מחוז חיפה הגישה את כתב האישום לבית המשפט המחוזי בעיר, יחד עם בקשה למעצרם של הארבעה עד תום ההליכים. במשטרה מדגישים כי המאבק בפשיעה האלימה ובנשק הבלתי חוקי נמשך בנחישות, במיוחד בתקופה זו שבה כל ירי בשטח גורם לבהלה ציבורית רחבה.
