דובר צה"ל פרסם היום (ראשון) תיעוד דרמטי מפעילות חוצת גבולות של צה"ל בגזרת החרמון והר דב. לוחמי יחידת האלפיניסטים ביצעו תמרון הררי מורכב, שכלל תנועה חשאית בתוואי שטח קשה ותחת תנאי מזג אוויר קיצוניים. במהלך המבצע, הכוחות פעלו בשיטות תנועה ייחודיות הכוללות טיפוס שלגים וחציית קווי גבול במקומות שבהם האויב לא ציפה להם.

הלוחמים סרקו שטחים נרחבים, אספו מודיעין איכותי ואיתרו תשתיות טרור שהוסלקו במערות ובמצוקי הר דב. הפעילות התמקדה בשיבוש יכולותיו של חיזבאללה ושל ארגוני טרור נוספים הפועלים בחסות איראן במרחב הסורי-לבנוני.
מפקדי חטיבת "ההרים" מדגישים כי היכולות המקצועיות של האלפיניסטים מאפשרות לצה"ל לשלוט בתא שטח שאף יחידה אחרת לא יכולה לפעול בו באותה אפקטיביות. השימוש בציוד ייעודי לתנועה בשלג והיכרות מעמיקה עם המצוקים בגזרה מאפשרים לכוחות להפתיע את האויב ולהסיר איומים עוד לפני שהם מתקרבים לגדר המערכת.

הפעילות במרחב ההררי המורכב של הר דב והחרמון אינה מקרית. צה"ל משנה את המשוואה בגבול הצפון ועובר להגנה אקטיבית, כזו שמתחילה עמוק בתוך שטח האויב. לוחמי יחידת "ההרים" מנצלים את תנאי השטח הקיצוניים כדי להפתיע את ארגוני הטרור בנקודות שבהן הם חשו מוגנים עד כה.

החצייה מהחרמון הסורי לתוך דרום לבנון היא מהלך אסטרטגי שנועד לקטוע את ניסיונות ההתבססות של ציר הרשע בחיבור שבין שתי הגזרות, ולהבטיח שתצפיות האויב לא יוכלו לאיים על יישובי הגליל והגולן.

לוחמי המילואים של יחידת האלפיניסטים מוכיחים כי אין תוואי שטח שאינו נגיש עבורם, גם בשיא החורף ותחת מעטה שלג כבד. בעוד כוחות אוגדה 210 ממשיכים להיות פרוסים לאורך הגבול, מבצעי הקומנדו האלו מייצרים רצועת ביטחון חיונית שמנקה את השטח ממטענים, תשתיות מודיעין ועמדות ירי.

היכולות המקצועיות לפעול בחשאיות מוחלטת בגבהים האלו מעניקות לצה"ל יתרון איכותי ומרתיע, ומבהירות לכל מי שמנסה להתקרב לגדר כי הפסגות הצפוניות נמצאות תחת שליטה ישראלית מלאה מסביב לשעון. צה"ל ממשיך לפעול בנחישות להגנה על ביטחון אזרחי המדינה ותושבי הצפון בפרט, תוך הבהרה כי הריבונות הישראלית בהר היא עובדה קיימת בשטח.
