סא"ל (מיל') עמית יגור, שוחח הבוקר (ראשון) עם טל מאיר בתוכנית "ישראל הבוקר" והעריך כי כיום, יותר מבעבר, ישנה אפשרות ממשית לפעול מול ממשלת לבנון. "אני חושב שיש עם מי לדבר, היום הרבה יותר מבעבר, וזו אופציה שאנחנו בהחלט חייבים לזכור אותה ולבחון אותה ברצינות", אמר יגור והדגיש כי למרות יכולותיה המוגבלות של הממשלה, הכוונות שלה עשויות להוביל לשינוי.

לדבריו, הסיבה המרכזית לאופטימיות היא השינוי בדעת הקהל הלבנונית. "אני מזהה רוחות אחרות לחלוטין", הסביר. "ישנה ביקורת לא מועטה על חיזבאללה, בדגש גם על האוכלוסייה השיעית שזועמת מאוד על הפינוי בפעם השנייה, ללא פיצויים". הוא הוסיף כי גם הנוצרים והסונים אינם מוכנים לקבל את המפונים השיעים באזורים שלהם, מה שיוצר חיכוכים פנימיים משמעותיים.
יגור ציין כי בלבנון מבינים שחיזבאללה בחר במלחמה הנוכחית ב"כובע האיראני" ולא מתוך הגנה על לבנון. הוא הדגיש כי לחץ פנימי על ארגון הטרור ישפיע ישירות על יכולותיו הצבאיות. "אם חיזבאללה יתמודד בזירה הפנימית במקביל להתמודדות שלו מול ישראל, אני חושב שהוא לא יוכל לעשות את מה שהוא עושה מולנו. יש די הרבה מקומות שהתושבים פשוט מסלקים אותו".

בסיום דבריו, פירט יגור את הצעדים המעשיים שממשלת לבנון יכולה לנקוט: "היא יכולה לעשות המון. להוציא את חיזבאללה מחוץ לחוק, לפטר את שריו מהממשלה, ולהכריז שתוכניות הלימוד של חיזבאללה לא ישולבו יותר במשרד החינוך הלבנוני". הוא סיכם כי לחץ מדיני כזה יכול להוות משקל נגד משמעותי לארגון הטרור.
