המשטרה פיזרה הערב (שבת) הפגנה שנערכה בכיכר הבימה בתל אביב נגד המלחמה עם איראן לאחר שלטענתה התקיימה בניגוד להנחיות פיקוד העורף המגבילות התקהלות.
במחאה השתתפו בין היתר עופר כסיף ואיימן עודה שסירב לעזוב ופונה על ידי המשטרה. במהלך האירוע הכריזה המשטרה על ההפגנה כבלתי חוקית אחרי התייעצות עם פיקוד העורף והחלה בפעולות לפיזורה.
מפקד מרחב תל אביב, ניצב חיים סרגרוף, הורה לכוחות בשטח לפזר את ההתקהלות באופן מיידי. ההחלטה התקבלה בשל הפרת תנאי הבטיחות והתקהלות בניגוד להנחיות החירום.

במהלך פיזור ההפגנה נעצרו 12 משתתפים בחשד להפרת הסדר הציבורי ואי-ציות להוראות השוטרים.
עדי ראיה שהיו במקום סיפרו: "המשטרה נאלצה להתמודד עם אנשים שדחפו להם מצלמות לפנים ואיימו שיפרסמו את תמונתם ובכל זאת לא ויתרו ופינו את כולם. זה אירוע מסוכן שמתקיים כבר שלושה שבועות ויש לאסור עליו. לא ברור איך מתאפשרת הפגנה כזאת בזמן מלחמת קיום".
מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל פעלה הערב לפיזור הפגנה בלתי חוקית ברחבת הבימה בת"א, לאחר שנציג פיקוד העורף הבהיר כי ההתקלות אסורה לאור התקנות לשעת חירום ואיסור ההתקהלות בשל המצב הביטחוני- נעצרו 13 מפירי סדר. עם תחילת המחאה שהתקיימה הערב ללא תאום עם המשטרה ברחבת הבימה, הבחינו השוטרים במפגינים, שהתקהלו במקום בניגוד להנחיות פיקוד העורף ותקנות לשעת חירום האוסרות על התקהלות בעת הזו.

"במסגרת הערכת מצב עם נציג פיקוד העורף שהתקיימה בשטח, לעצם קיום ההפגנה והתקהלות בנסיבות הביטחוניות הקיימות. הובהר כי קיים סיכון ממשי לחיי אדם ובהתאם לכך, ממ"ר ירקון, תנ"צ צחי שרעבי הורה על פיזור ההתקהלות. קצין משטרה הכריז על פיזור ההפגנה ומפירי הסדר שלא נשמעו להוראות השוטרים, ייצרו עימותים עם השוטרים, במהלכם נעצרו 13 מפירי סדר.
"משטרת ישראל נמצאת בתקופה מאתגרת ומתוחה עד הקצה, בריבוי משימות מורכבות בזירות נפילה והרס, לצד אכיפת עבירות תנועה ואירועי פשיעה שלא פוסקים בעת מלחמה, לצערנו יש מי שבוחר להפר את הנחיות פיקוד העורף ולהתעמת השוטרים שנמצאים יום וליל בשמירה על בטחונו ושלומו של הציבור".
אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]
