accessibility-icon
share-icon
טילים בליסטיים | צילום: שאטרסטוק
טילים בליסטיים | צילום: שאטרסטוק

החות'ים הצטרפו למערכה: "נמשיך עד השגת המטרות"

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

י ניסן ה'תשפו (28.03.26)

27

67

like

2

dislike

הסלמה משמעותית מצד שלוחיה של איראן בתימן: שעות ספורות לאחר שאיימו ב"התערבות צבאית ישירה", שיגרו הבוקר החות'ים טיל בליסטי לעבר ישראל • מערכות ההגנה האווירית יירטו את האיום בהצלחה • דובר הארגון: "נמשיך עד שתיפסק התוקפנות"


עליית מדרגה באיומים מצד שלוחיה של איראן בתימן: שעות ספורות לאחר שארגון הטרור החות'י הודיע כי הוא מוכן ל"התערבות צבאית ישירה" לצד איראן במלחמה נגד ישראל וארה"ב, שוגר הבוקר (שבת) טיל בליסטי מכיוון תימן לעבר דרום הארץ.

maximize-image
images-count1+
ארגון הטרור החות'י, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

מערכות ההגנה האווירית של צה"ל זיהו את האיום מבעוד מועד ויירטו את הטיל בהצלחה. לא דווח על נפגעים או על נזק כתוצאה מהיירוט. מדובר בפעם הראשונה מתחילת המלחמה שהארגון מוציא אל הפועל מתקפה כזו לאחר הצהרת כוונות מפורשת על התערבות ישירה.

דובר הזרוע הצבאית של החות'ים, יחיא סריע, פרסם הודעה מצולמת ובה טען כי השיגור בוצע "לאור ההסלמה הצבאית המתמשכת" ובתגובה למה שהוא מכנה "הטבח נגד אחינו בלבנון, איראן, עיראק ופלשתין". לדבריו, כוחותיהם פתחו במבצע צבאי הכולל מטח טילים בליסטיים לעבר "אתרים צבאיים רגישים" בדרום ישראל. סריע הדגיש כי הפעולות מתבצעות בתיאום מלא עם איראן וחיזבאללה, וכי הן יימשכו "עד להשגת המטרות בכל חזיתות ההתנגדות".

maximize-image
images-count1+
ארכיון | צילום: פלאש 90

במקביל, בכיר במערך ההסברה של החות'ים, מוחמד מנצור, הוסיף איומים בראיון לערוץ "אל-ערבי" הקטארי. מנצור הבהיר כי הארגון רואה בהצטרפות למלחמה "חובה מוסרית ודתית" כלפי הציר האיראני. "אנחנו מתואמים עם אחינו בציר ההתנגדות. אנחנו מנהלים את הקרב הזה בהדרגה", אמר מנצור והוסיף איום אסטרטגי: "סגירת מצר באב אל-מנדב היא בין האפשרויות שעומדות בפנינו".

גורמי ביטחון בישראל עוקבים מקרוב אחר ההתפתחויות בתימן, כחלק מההיערכות הכוללת מול "ציר הרשע" האיראני המנסה לאתגר את ישראל בכמה חזיתות במקביל.

עקבו אחרינו גם ב-Google News