איראן האשימה היום (שישי) את המנכ"ל של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), רפאל גרוסי, במתן "הצהרות הרסניות" שנחשבות מבחינתה כהסתה לתקיפה גרעינית.

סגן שר החוץ האיראני לעניינים משפטיים ובינלאומיים כתב בפוסט ברשת X כי מנכ"ל סבא"א ציין בדבריו האחרונים ש"שום מלחמה לא יכולה להשמיד את היכולות הגרעיניות של איראן, אלא אם כן מדובר במלחמה גרעינית", והוסיף כי גרוסי הביע במקביל תקווה שזה לא יקרה.
סגן השר הוסיף כי במקום להזהיר ברצינות מפני השלכות המלחמה על תוכנית הגרעין האיראנית המפוקחת בינלאומית, ומפני הסכנות שבשימוש בנשק הרסני ולא חוקי, מנהל סבא"א למעשה "מציג דרכים להשמדת פעילויות הגרעין של איראן", אותן תיאר כ"לגיטימיות וחוקיות". הבכיר האיראני הדגיש כי ארצו מתנגדת בתוקף למה שתיאר כהצהרותיו המוטות והשליליות של גרוסי, והזהיר מפני השלכותיהן.

מדובר כאמור בהצהרה לא אופיינית של הרפובליקה האסלאמית כלפי הארגון הבינלאומי. שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י ניסה לשמר את קשריו גרוסי במהלך השנים האחרונות משום שידע כי הוא אחת מהדמויות המערביות הבכירות בתחום הגרעין העולמי שלא מתנגדות להפיכת איראן למדינה גרעינית.
עראקצ'י ניצל את הקשר עם גרוסי בנוסף כדי למנוע מפקחים של הסוכנות להיכנס למתקני הגרעין האיראניים. כעת, שר החוץ האיראני עלול לאבד את היחסים הטובים שיצר – בעוד שבישראל ובארה"ב מקווים כי לאחר המלחמה הנוכחית הקשר בין השניים יהפוך ללא רלוונטי.
