במבצע סמוי ונועז, חשפה משטרת ישראל חוליית עבריינים שסחטה דמי חסות בהיקף של מיליוני שקלים מקבלנים שעבדו על פרויקט תשתית לאומי של רכבת ישראל. שיאו של המבצע הגיע בתיעוד דרמטי, בו מסתערב שהוחדר לשטח נאלץ להשיב אש קטלנית לעבר העבריינים שניסו לחסלו, ונטרל אחד מהם.

הפרשה החלה בחודשים האחרונים, כאשר קבלנים מטעם רכבת ישראל החלו בעבודות להרחבת מסילות הרכבת באזור לוד. למקום הגיעו מספר עבריינים בני משפחה אחת, אשר טענו לבעלות על השטח ודרשו מהקבלנים תשלום דמי חסות של מיליוני שקלים כתנאי להמשך עבודתם, תוך פגיעה חמורה בהתקדמות הפרויקט הלאומי.
בעקבות חומרת המעשים, במחוז מרכז של המשטרה התקבלה החלטה תקדימית להחדיר לשטח לוחם ימ"ס מהחטיבה הטקטית של מג"ב, אשר פעל כמסתערב והתחזה לאחד הקבלנים באתר. המסתערב פעל בשטח במשך מספר ימים, אסף ראיות ותיעד את האיומים שהופנו כלפיו ישירות על ידי העבריינים, שהיו בטוחים כי מדובר בעובד מן המניין.

הפעילות הסתבכה כאשר העבריינים החלו לחשוד במסתערב ופתחו לעברו בירי מסיבי של כעשרים כדורים. המסתערב, בקור רוח ותוך חתירה למגע, השיב בירי מדויק, נטרל את אחד היורים וסיכל את ניסיון החיסול. למרבה הנס, הלוחם לא נפגע מהירי. חשיפת המבצע הובילה לפתיחת גל מעצרים מהיר על ידי שוטרי מרחב שפלה.
במהלך הפעולה נעצרו ארבעה חשודים נוספים במעורבות בסחיטה ובירי, והעבודות בשטח חודשו באופן מיידי. אחד מבכירי הנהלת רכבת ישראל שוחח עם מפקד מחוז מרכז, ניצב אמיר כהן, והודה לו על הפעולה הנחושה. בתחילת השבוע צפויה הפרקליטות להגיש כתבי אישום נגד המעורבים, ובמשטרה מקווים כי חוק הפרוטקשן שהוביל השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, יוביל לענישה מחמירה ומרתיעה.
