במהלך ישיבת הקבינט שהתקיימה אמש, דרש הרמטכ"ל אייל זמיר להעביר חוק גיוס וטען כי צה"ל חייב במיידי חוק גיוס, "צה"ל הולך לקרוס לתוך עצמו. אני מרים 10 דגלים אדומים. צריך עכשיו חוק גיוס, חוק מילואים וחוק הארכת שירות חובה. המילואים לא יחזיקו מעמד".

בעקבות הדברים, באופוזיציה תקפו בחריפות את הממשלה, זאת על אף שהם בעצמם לא העבירו חוק גיוס בזמן כהונת הממשלה הקודמת, והתנגדו לחוק הגיוס שהממשלה הנוכחית ביקשה להעביר. כזכור החוק הוקפא בעקבות המלחה עם איראן כדי להתרכז במאמצי המלחמה ולא במלחמות פנימיות.
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הודיע כי יישא נאום מיוחד ב-20:00, וכתב בחשבון ה-X שלו: "הרמטכ״ל מזהיר מקריסה של צה״ל!!!, הממשלה מתעלמת!!! הרמטכ"ל הזהיר בקבינט: בלי חוק גיוס הצבא יקרוס, המילואימניקים לא יכולים יותר לשאת בנטל. באסון הבא הממשלה לא תוכל להגיד 'לא ידעתי'. היא נושאת באחריות. זה על ראשה".

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, שהממשלה בראשותו יכלה להעביר חוק גיוס, אך בחרה במודע להתעלם מהבעיה, כתב: "הרמטכ"ל, אייל זמיר, זועק עכשיו את מה שאני זועק כבר שנתיים וחצי. חסרים בצה״ל 20,000 חיילים בשביל להגן על מדינת ישראל. למה אתם מחכים למען השם? ממשלה שתלויה בדרעי ובגולדקנוף לא מסוגלת לתת ביטחון למדינת ישראל ולא מסוגלת לנצח".
יו"ר כחול לבן בני גנץ, שהיה שר הביטחון בממשלה הקודמת, כתב אף הוא: "דבריו של הרמטכ״ל הם כתב אישום חמור נגד הממשלה, בזמן מלחמה. אותה ממשלה שביד אחת מדברת על 'שינוי המזרח התיכון', על עוד שבועות ארוכים של מלחמה, שמוכרת אשליות על ניצחונות גדולים אבל ביד השניה ממשיכה לקדם השתמטות המונית ולא דואגת שיהיה בכלל עם מי לנצח. את החרפה הזאת לא תצליחו לטאטא מתחת לשולחן, לא תוכלו להגיד 'לא ידענו' כשיגיע האסון הבא".
