accessibility-icon
share-icon
צילום: ללא

נציב בתי הסוהר חשף: "אין יותר חמץ למחבלים בכלא"

דסק C14

דסק C14

ח ניסן ה'תשפו (26.03.26)

8

27

like

0

dislike

נציב בתי הסוהר רב-גונדר קובי יעקובי מכר את החמץ של שירות בתי הסוהר לראשון לציון הרב דוד יוסף • במהלך המעמד סיפר הנציב על המדיניות החדשה שהנהיג, במסגרתה גם מחבלים אוכלים כשר לפסח: "עד לפני שנתיים הקפיאו פיתות, היום הם מנקים את התאים"


לקראת חג הפסח, נציב בתי הסוהר, רב-גונדר קובי יעקובי, קיים היום (חמישי) את מעמד מכירת החמץ של שירות בתי הסוהר אצל הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הרב דוד יוסף. במסגרת המעמד, מינה הנציב את הרב הראשי לשליחו לביצוע המכירה כדת וכדין.

maximize-image
images-count1+
צילום: דוברות שב"ס

במהלך הטקס, חשף הנציב את המהפך שהנהיג בבתי הכלא הביטחוניים. הוא סיפר לרב כי עד לפני כשנתיים, מחבלים הכלואים בישראל נהגו להקפיא פיתות לפני החג כדי שיהיה להם חמץ זמין לאורך כל ימי הפסח. לדבריו, עם כניסתו לתפקיד קבע מדיניות נחרצת בנושא.

"אין דבר כזה, חמץ לא יהיה במושבותינו", הצהיר הנציב יעקובי. הוא הדגיש כי מאז יישום המדיניות, כלל האסירים, לרבות המחבלים, אוכלים מזון כשר לפסח בלבד, ואין תא אחד שבו ניתן למצוא חמץ. עוד הוסיף הנציב כי האסירים הביטחוניים עצמם משתתפים בניקיון התאים ומפנים את החמץ.

maximize-image
images-count1+
מחבלים בחדרם בבית הכלא 'עופר' | צילום: נעמי רחליס, C14

במעמד המכירה השתתפו גם מנכ"ל הרבנות יהודה כהן, הרב הראשי לשב"ס גנ"מ הרב אייל סלמן, יועץ הנציב אבי טובי, עוזרת נציב גנ"מ נטלי ספיר, דובר שב"ס גנ"מ זיוון פריידין ורמ"ט הרבנות רב-כלאי הרב מנחם יעקבזון.

עקבו אחרינו גם ב-Google News