שגריר איחוד האמירויות בארה"ב, יוסף אל עוטייבה, פרש במאמר שפרסם בוול סטריט ג'ורנל את השקפתו על המשא ומתן הנרקם עם איראן, והבהיר כי לארה"ב אסור ללכת להפסקת אש בלי לכלול את הפרוקסיז ותוכנית הטילים.

במאמרו הדגיש אל-עותייבה כי הפסקת אש ללא טיפול שורשי במכלול האיומים שמציבה איראן, ובהם תוכנית הגרעין, מערך הטילים, הכטב"מים ורשת ארגוני הטרור הנתמכים על ידה, לא תביא ליציבות אמיתית.
"הפסקת אש בלבד אינה מספקת", הדגיש השגריר האמרתי והבהיר כי יש צורך בתוצאה מכרעת שתמנע מאיראן להמשיך לאיים על האזור ועל הכלכלה העולמית.

עוד ציין אל-עותייבה כי איחוד האמירויות נמצא בקו החזית של המלחמה, וכי מאז שהחלה, שיגרה איראן אלפי טילים וכטב"מים לעבר שטחה. לצד זאת, הוא תיאר פגיעות בתשתיות אזרחיות ופעולות שנועדו לשבש את זרימת האנרגיה והסחר הבינלאומי.
בסיום המאמר קרא השגריר לגיבוש מהלך בינלאומי רחב שיבטיח את פתיחת נתיבי השיט ויטפל בשורש האיום האיראני, תוך הדגשה כי בריתות צריכות להתבסס על שיתוף פעולה ולא על תלות.
