ארצות הברית וישראל הסירו באופן זמני שני בכירים איראנים מרשימת היעדים לחיסול, במהלך שנועד לבחון את האפשרות להתנעת שיחות לסיום המלחמה, כך מסרו הערב (רביעי) גורמים אמריקאים לוול סטריט ג'ורנל.

על פי הדיווח, יו"ר הפרלמנט האיראני, מוחמד-באגר קאליבאף, ושר החוץ, עבאס אראקצ'י, הוסרו מרשימת היעדים המבצעיים לתקופה מוגבלת של ארבעה עד חמישה ימים. המהלך מגיע לאחר שהנשיא דונלד טראמפ פתח את הדלת למשא ומתן בדרג גבוה עם ההנהגה החדשה בטהרן, בניסיון להביא לסיום העימות הצבאי הישיר.
מאמצי תיווך בינלאומיים
במקביל, מתווכים מטורקיה, פקיסטן ומצרים פועלים באינטנסיביות כדי לתאם פגישה בין נציגי המשא ומתן של ארה"ב ואיראן כבר מחר. המטרה המיידית היא לדון בהפסקת אש זמנית שתאפשר את קיום שיחות השלום. עם זאת, גורמים רשמיים המעורבים בפרטים הנמיכו ציפיות, וציינו כי סיכויי ההצלחה נחשבים נמוכים בשל הפערים התהומיים בין דרישותיה של וושינגטון לעמדותיה של טהרן.

בבית הלבן הבהירו כי "השעון מתקתק" עבור המשטר האיראני. דוברת הבית הלבן, קרוליין לוויט, מסרה ביום רביעי הצהרה תקיפה לפיה ארה"ב לא תהסס להחריף את צעדיה באופן דרסטי. "ארה"ב תפגע באיראן חזק יותר מכל מה שספגה אי פעם, אם טהרן לא תסכים לסיים את הסכסוך ולהגיע לשולחן הדיונים ברוח טובה", אמרה לוויט.
מוקדם יותר היום, דווח כי בישראל מעריכים שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עשוי להכריז על הפסקת אש כבר עד סוף השבוע הקרוב, או לכל המאוחר באמצע השבוע הבא. אולם, בישראל שואפים להמשיך את הלחימה עד 9 באפריל, על אף שההערכה היא כי טראמפ פועל לקידום הפסקת אש למשך חודש, ואף עשוי להכריז עליה באופן חד-צדדי.

איראן בעטה את טראמפ מכל המדרגות
במקביל, גורם איראני בכיר חשף היום לסוכנות הידיעות רויטרס כי ארצות הברית העבירה לאיראן הצעה "להפחתת המתיחות במפרץ" – כלומר, להפסקת אש ופתיחה בשיחות מו"מ, באמצעות פקיסטן. על פי אותו גורם, שדיבר בעילום שם, פקיסטן או טורקיה עשויות לשמש כמקום המפגש לשיחות בין הצדדים. למרות הדברים – על פי דיווחים איראנים, בטהרן דוחים כל הצעה למו"מ ומכנים אותה "חסרת הגיון", כשלטענתם, היא "אינה רלוונטית כרגע".
בערוצי תקשורת נוספים, חוזרים גורמים שונים על הדרישות האיראניות להפסקת אש, ביניהם: הפסקת התקיפות והחיסולים, הפסקת המלחמה בכל הזירות, כולל לבנון, ערבויות לכך שהמתקפה לא תחזור על עצמה, תשלום פיצויים לאיראן וקביעת מנגנון פעולה במצר הורמוז תחת שליטה איראנית, כך שאיראן תהיה האחראית לתנועת הספינות".
