accessibility-icon
share-icon
צילום: חדשות 14

יעקב ברדוגו מעריך: כך ישראל תסיר את האיום האיראני

דסק החדשות C14

דסק החדשות C14

ז ניסן ה'תשפו (25.03.26)

23

46

like

5

dislike

פרשננו הפוליטי יעקב ברדוגו קבע כי על ישראל לפעול להסרת איום הטרור האיראני בשלוש רמות שונות: סיום איום הטילים הבליסטיים, השמדת תעשיית האטום וחיסול תעשיית הפרוקסי • לדבריו, שלושת המטרות הללו יושגו בקדנציית טראמפ - בשלוש השנים הקרובות


פרשננו הפוליטי יעקב ברדוגו התייחס היום (רביעי) למטרות ישראל במערכה מול איראן, וקבע כי יש להסיר את איום הטרור האיראני בשלוש רמות שונות, לדבריו – כולם יקראו תחת קדנציית טראמפ, בשלוש השנים הקרובות.

maximize-image
images-count1+
תקיפה באיראן, ארכיון | צילום: רשתות ערביות

לדבריו של ברדוגו, ראשית יש להסיר את איום הטילים הבליסטיים לאלתר. לכן, יש להגביל את תעשיית הנשק, שכבר השמדנו חלקים נרחבים ממנה, גם בשלב זה.

שנית, לדבריו אסור שתהיה עוד תעשיית האטום: "האורניום חייב לצאת משם. ולא למדינה שלישית כמו רוסיה, שאפשר יהיה להחזירם, אלא למקום שבו לא ניתן יהיה לייצר פצצות והתעשייה שלהם לא תתקיים". והדבר השלישי – חיסול תעשיית הפרוקסי.

maximize-image
images-count1+
יעקב ברדוגו | צילום: מתוך ערוץ 14

אלה שלושת המטרות המרכזיות של ישראל כפי שציין ברדוגו, ולדבריו – אנחנו מאוד קרובים לשם. עוד הוסיף: "כמובן שהתקווה שלנו היא שיהיה שם שלטון אוהד ישראל, ושלטון אוהד ארצות הברית".

כמו כן, אמר ברדוגו כי, כפי שהוא רואה זאת, השינוי יתרחש בקדנציית טראמפ – בשלוש השנים הקרובות. עוד ציין: "אין לשלטון היום בטהרן שום זכות קיום. זו מדינה של מיעוטים, שיד כל אחד מהם תהיה באחיו בסוף המערכה הזאת".

עקבו אחרינו גם ב-Google News