בישראל מעריכים כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עשוי להכריז על הפסקת אש כבר עד סוף השבוע הקרוב, או לכל המאוחר באמצע השבוע הבא, כך לפי דיווחים שונים.

אולם, בישראל שואפים להמשיך את הלחימה עד 9 באפריל, על אף שההערכה היא כי טראמפ פועל לקידום הפסקת אש למשך חודש, ואף עשוי להכריז עליה באופן חד-צדדי.
במקביל, דוברת הבית הלבן, קרוליין לוויט, ציינה מוקדם יותר היום במסיבת עיתונאים כי קיימת נכונות מצד שלטון האייתוללות לחתור להסכם: "איראן רוצה לדבר – והנשיא טראמפ מוכן להקשיב. יש להם כעת הזדמנות לשתף עמו פעולה".

בניגוד לדיווחים השונים על התנגדות גורפת של רפובליקה האסלאמית כלפי ההצעה האמריקנית, דוברת הבית הלבן הצהירה כי "המו"מ לא במבוי סתום. השיחות ממשיכות והן פרודוקטיביות".
עם זאת, הבהירה לוויט כי "הנשיא מעדיף שלום – אבל אם איראן לא תכיר במציאות ותבין שהיא הובסה, הנשיא טראמפ יכה בהם חזק יותר. לא כדאי לאיראן לעשות חישוב שגוי נוסף. כל אלימות שתהיה מעבר לנקודה הזו היא תוצאה של סירוב איראני להגיע לעסקה".

בצל החשש, נראה שבישראל מנצלים את הזמן לפגיעה ביכולות האיראניות. לפי דיווח שפורסם ב"ניו יורק טיימס", ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לצה"ל לעשות כל מאמץ כדי להשמיד ב-48 השעות הקרובות כמה שיותר מתעשיית הנשק של שלטון האייתוללות.
