עמית יגור בכיר מודיעין לשעבר התייחס הבוקר (רביעי) בריאיון לטל מאיר על המצב הביטחוני והפוליטי בלבנון ובאזור, והדגיש כי ההתפתחות המרכזית כרגע היא תהליכי עומק פנימיים שבהם חיזבאללה מאבד את אחיזה בדעת הקהל. לצד הניתוח על לבנון, יגור התייחס להתנהלות של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בניהול המערכה מול איראן, וטען כי מדובר בשיטה שנועדה לזרוע אי-ודאות אצל כל הצדדים.

בפתח דבריו ניתח יגור את האסטרטגיה של נשיא ארה"ב: "הדבר שמדהים בסוגיה האיראנית זה שכל פעם טראמפ מצליח לבלבל את כולם מחדש. כאילו הוא מבין את טבע האדם ומצליח לזרוע את הערפל המכוון הזה. זה לקחת מצב שבו אתה נמצא לכאורה בשיא המלחמה, ופתאום לדבר על שלום. טראמפ מנסה ליצור את המציאות כמו שהוא מבין אותה".
בהמשך הריאיון פירט יגור את המשבר הפוליטי הפנימי בלבנון, בעקבות ההחלטה לגרש את שגריר איראן: "ההכרזה על שגריר איראן כאישיות בלתי רצויה זה דבר שיכול להצית סכסוך חדש. חיזבאללה ותנועת אמל אמרו לשגריר 'תתעלם מההנחיה', והוא אכן הודיע שבכוונתו להתעלם מממשלת לבנון. זו הפרה בוטה וזלזול בממשלה נבחרת".

לטענתו, דעת הקהל בלבנון כבר אינה מקבלת את האירועים הללו: "יש סרטונים של סכסוכים עצומים בין הנוצרים והסונים לבין האוכלוסייה השיעית שנדדה מבתיה. העדות האחרות לא מוכנות לקבל אותה בקרבתן".
יגור הסביר מדוע ישראל נאלצת לבצע פעולות שצבא לבנון היה אמור לבצע: "צבא לבנון הוא צבא שמעורב המון עם חיזבאללה, כולל הדלפות מודיעיניות. מדינת ישראל וצה"ל עושים בשביל לבנון את העבודה בשטח כי לבנון עצמה לא מסוגלת. נכון יהיה לתפוס נתח קרקע, כי לשטח יש ערך בפני עצמו וזה יפריע להם לאורך זמן".

יגור קרא לשינוי יסודי במנגנוני הביטחון באזור: "צריך לשבור את התפיסה המקורית. הכוח הקיים שם שנים כבר לא עושה את עבודתו. בעזרת ארה"ב ומימון סעודי או מהאמירויות, אפשר אולי לייצר שם כוח חדש שיבסס מחנה נגדי לחיזבאללה בתוך לבנון".
