הממשלה אישרה אתמול (שלישי) שורת צעדים משמעותיים לחיזוק העורף והרשויות המקומיות, בהחלטה משותפת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. במסגרת ההחלטה, יועבר סיוע כולל בהיקף של כ-110 מיליון שקלים, כחלק מרשת הביטחון שמעניקה המדינה לאזרחיה בתקופת הלחימה.

במסגרת התוכנית, הוקצו כ-60 מיליון שקלים לרשויות בקו העימות בטווח של 0 עד 9 קילומטרים. סכום זה מיועד לחיזוק החוסן האזרחי, מימון פעולות הפגה ומתן מענה קהילתי, מתוך מדיניות ברורה לפיה "האויב מתפנה, והתושבים שלנו נשארים חזקים בבתים", כפי שנמסר בהודעה המשותפת.
בנוסף, אושר סיוע מיידי בהיקף של כ-50 מיליון שקלים לרשויות שנפגעו מירי טילים ופינו תושבים, במטרה לספק להן מענה ישיר להתמודדות עם האתגרים בשטח. הודגש כי סיוע זה ניתן מעבר לפיצוי המלא של מס רכוש על הנזקים, ומעבר למימון הפינוי והשהות בבתי המלון עבור תושבים שנותרו ללא קורת גג.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להחלטה ואמר: "החוסן של אזרחי ישראל ותושבי הצפון בפרט מעורר השתאות. אישרנו תוספת משמעותית ליישובי קו העימות ולתושבים. אני מודה לשרים סמוטריץ', אלקין, וסרלאוף וסטרוק שפעלו בשיתוף פעולה. נמשיך לסייע בכל דרך לקהילות שעומדות איתן במערכה ונמשיך לפגוע באויבינו בעוצמה".
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הוסיף: "מדינת ישראל מחזקת את העורף, מחזקת את הרשויות ומעניקה גיבוי מלא לאזרחים. תושבי לבנון מתפנים ואזרחי ישראל נשארים בביתם ומפגינים נחישות ועוצמה. אני מודה לראש הממשלה, לשרה סטרוק, לשר אלקין ולשר וסרלאוף על שיתוף הפעולה. יחד, עם החוסן של אזרחי ישראל והגבורה של לוחמינו בחזית בעזרת ה' ננצח".
