accessibility-icon
share-icon
צילום: חדשות 14

כיצד מבצע "שאגת הארי" משפיע על בעלי החיים?

זיו שזו

זיו שזו

ז ניסן ה'תשפו (25.03.26)

14

13

like

29

dislike

בצל מבצע 'שאגת הארי' וריבוי האזעקות לאורך היום - דוברת הספארי הסבירה: כיצד החיות מגיבות למצב הביטחוני? • לדבריה, מאחר שבעלי חיים מזהים סכנה, ההשפעה על חלקם משמעותית • בריאיון לחדשות 14 תיארה: "הגורילות איבדו את התיאבון, השימפנזים נמצאים בסטרס" • צפו


בצל מבצע 'שאגת הארי' וריבוי האזעקות לאורך היום – הילה פלדמן גרא, דוברת הספארי, הסבירה אתמול (שלישי) איך החיות מתמודדות עם המצב וכיצד ניתן להעסיק אותן כשגן החיות סגור. "בעלי החיים בסטרס, כמו שזה משפיע עלינו ועל הילדים שלנו – זה משפיע גם עליהם", הדגישה.

maximize-image
images-count2+
צילום: קרן פרימן/Flash90

לדבריה, בעל חיים מזהה סכנה ולכן המצב הביטחוני משפיע על חלקם באופן משמעותי: "הגורילות איבדו את התיאבון. השימפנזים שהם חיה ווקאלית וצועקת כשהיא נמצאת בלחץ – נמצאים בסטרס. יש לנו 7 שימפנזים, 3 מהם לא מוכנים לצאת מבית הלילה ברגע שהם שומעים יירוטים, אפילו מרחוק כי השמיעה שלהם מאוד טובה. הם מתחילים לצרוח, לקפוץ ולצעוק".

דוברת הספארי ציינה כי לכל בעל חיים ניתנת האפשרות לבחור אם להישאר בבית הלילה או לצאת לחצר. לדבריה, כאשר נשמעות אזעקות או מתקבלות התראות, יש חיות שבוחרות להיכנס לבית הלילה ורואות בו מקום בטוח. "הדובות שלנו מיד נכנסות לבית הלילה, הצב נכנס לשריון ולבית הלילה", אמרה. עוד הוסיפה כי בתי הלילה בנויים מבטון: "גם להם יש מרחב מוגן".

maximize-image
images-count2+
"מיד נכנסות לבית הלילה" | צילום: תומר נויברג/FLASH90

עם זאת, פלדמן גרא ציינה כי לא כל החיות מגיבות בלחץ. לדבריה, בצל שלושת השנים האחרונות – יש בעלי חיים בספארי שהתרגלו למצב. "אם מדברים על חיות הסוואנה הגדולות, כמו הקרנפים והאריות, הם מרימים ראש ממשיכים לאכול ולא עושים שום דבר, גם הזברות".

maximize-image
images-count2+
צילום: Flash90

דוברת הספארי הדגישה כי גם בזמן חירום, העובדים ממשיכים לקיים סדר יום ושגרה שמשמעותיים מאוד עבור החיות. "השקט לא עושה להם טוב", אמרה והדגישה כי "אם משעמם לבעלי חיים הם יכולים לסגל התנהגויות לא טובות ולתקוף אחד את השני". לדבריה, הדרך לייצר שגרה היא באמצעות גירויים: "אוכל, המון העשרות בחצר, לתלות דברים. לתת להם לחפש וללקט את האוכל. לעודד אותם להתנהגות טבעית עד כמה שאפשר".

עקבו אחרינו גם ב-Google News