אלפי לוחמים מדיוויזיית הצנחנים ה-82 המובחרת עושים בשעות אלו את דרכם לבסיסים קדמיים במזרח התיכון, לאחר שקיבלו צו פריסה בהול מהפנטגון. הפקודה, שיצאה משולחנו של שר המלחמה פיט הגסת', כוללת את שליחתם המיידית של כ-3,000 לוחמים מצוות הקרב החטיבתי ה-1 ומפקדת הדיוויזיה מבסיס פורט בראג שבצפון קרוליינה, כך דווח היום (רביעי) ב"וושינגטון פוסט.

על פי הדיווח, התוכנית המבצעית שבוחן ממשל טראמפ, כוללת אפשרות להשתלטות קרקעית על האי ח'ארג שבמפרץ הפרסי. האי נחשב לעורק החיים הכלכלי היחיד שנותר לאיראן, ודרכו עובר כמעט כל ייצוא הנפט הגולמי של המדינה לשווקים הבינלאומיים.

השתלטות פיזית על הטרמינלים והמעגנים באי תעניק לארה"ב שליטה מוחלטת על "ברז הנפט" האיראני ותאפשר לה לחנוק את המשטר כלכלית ללא צורך בהפצצות מאסיביות שעלולות לגרום לאסון סביבתי או לנסיקה בלתי נשלטת במחירי האנרגיה העולמיים.

גורמי ביטחון בוושינגטון מציינים כי הלוחמים צפויים לפעול בשילוב זרועות עם יחידות מארינס שכבר מוצבות באזור על גבי ספינות הצי האמריקני. המשימה המרכזית של הצנחנים תהיה לאבטח את מתקני הנפט באי ולמנוע מהאיראנים לבצע פעולות חבלה עצמיות בסגנון "אדמה חרוכה" בטרם קריסתם. במקביל, הכוחות יצטרכו להתמודד עם איומי טילים מדויקים וכטב"מים מהחוף האיראני, שנמצא במרחק של כ-25 קילומטרים בלבד מהאי.
בתזמון משלים לשליחת הצנחנים, הנשיא טראמפ הורה כבר בראשית השבוע על פריסת כוחות מארינס נרחבים שהגיעו זה מכבר למזרח התיכון. הכוח, המבוסס על יחידת משלוח המונה אלפי לוחמים, הוצב על גבי ספינות תקיפה אמפיביות של הצי האמריקני המשייטות כעת סמוך לחופי איראן.

הגעת המארינס לאזור נועדה להעניק לפנטגון יכולות פלישה מהים, המשתלבות עם יכולות ההצנחה של הדיוויזיה ה-82 ליצירת תנועת מלקחיים אסטרטגית. בוושינגטון מבהירים כי נוכחות המארינס במפרץ הפרסי היא עובדה מוגמרת בשטח, המהווה את "קו ההגנה הראשון" במקרה של פקיעת האולטימטום ביום שישי והחלטה על השתלטות פיזית על נכסי האנרגיה האיראניים.
פריסת הכוחות המאסיבית מתבצעת בצל הלוחמה הפסיכולוגית שמנהל הנשיא דונלד טראמפ מול טהרן. כזכור, ביום שני בלילה הודיע טראמפ במפתיע על הארכת האולטימטום להשמדת תשתיות האנרגיה באיראן בחמישה ימים נוספים, עד ליום שישי הקרוב, ה-27 במרץ.

בעוד שטראמפ טען לקיומן של "שיחות חזקות וטובות מאוד" עם גורמים בטהרן, גורמים בפנטגון מבהירים כי הצבא שומר על "יד על המצערת" ומכין את כל האופציות הצבאיות למקרה שהמגעים ייכשלו – או יתבררו כהונאה איראנית.
במערכת הביטחון האמריקנית מעריכים כי פריסת הצנחנים נועדה להעניק לטראמפ את היכולת לעבור ממגננה והתקפות אוויריות לפעולה קרקעית ממוקדת במועד פקיעת האולטימטום. השילוב של הודעות מדיניות פייסניות לכאורה יחד עם תנועת כוחות התקפיים מהגדולים שידע האזור, נועד לערער את הביטחון העצמי של מה שנותר מהנהגת המשטר בטהרן ולזרוע בה פאניקה וחשדנות הדדית.
