צעד נוסף בדרך לצדק היסטורי נרשם היום (שלישי) כאשר הוועדה לביטחון לאומי אישרה את הצעת חוק עונש מוות למחבלים לקריאה שנייה ושלישית, והיא צפויה לעלות להצבעה במליאת הכנסת כבר בשבוע הבא בדרך לאישור סופי.

הדיון התקיים בראשות חבר הכנסת צביקה פוגל, ובסיומו אושרה ההצעה שמקדמת מפלגת עוצמה יהודית, ביוזמת חברת הכנסת לימור סון הר מלך ובהובלת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.
על פי נוסח ההצעה, מחבל שגרם בכוונה למותו של אדם במסגרת מעשה טרור דינו מוות, כאשר נקבע כי מדובר בעונש חובה שאינו מצריך הסכמה פה אחד, עוד נקבע כי גזר הדין יבוצע בתלייה על ידי שירות בתי הסוהר ובתוך פרק זמן מוגדר שלא יעלה על 90 ימים, וכן לא תינתן אפשרות לחנינה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגדיר את המהלך כרגע היסטורי עבור מדינת ישראל, ואמר כי החוק נועד להשיב את ההרתעה ולשדר מסר ברור כי דם יהודי אינו הפקר וכי מדיניות בלתי מתפשרת מול הטרור תימשך עד לניצחון.
יושב ראש הוועדה צביקה פוגל ציין כי מדובר בצעד משמעותי במציאות חריגה המחייבת כלים חריגים, והדגיש כי לאחר עבודה יסודית ושמיעת כלל הגורמים הרלוונטיים מדובר בהתקדמות נוספת בדרך לצדק היסטורי, תוך קריאה לחברי הקואליציה להתאחד סביב החוק ולהשלים את המהלך במליאה.

חברת הכנסת לימור סון הר מלך הוסיפה כי אישור החוק בוועדה מהווה תחילתו של שינוי תפיסתי עמוק במאבק בטרור, וכי הוא נועד לשים סוף למעגל של פיגועים, מאסרים ושחרורים בעסקאות, תוך חיזוק ההרתעה והצדק עבור אזרחי ישראל והמשפחות השכולות.
