אפילו בלי להיכנס למעלליה של רינת סבן, שלפי דברי המפכ"ל עוד יבדקו, החלטת בית המשפט למנות אותה, בניגוד לדעת מפקד המשטרה והשר הממונה, היא שיבוש מוחלט של כל סדר שלטוני תקין. מפרקת את ההיררכיה המובנית הנדרשת מהארגון שאמור לאכוף חוק וסדר, אפילו תוך שימוש בכוח הזרוע מול אזרחים. ומחוללת כאוס מוחלט בקרב מקבלי ההחלטות בו.

כבר שנים נוהגים גורמים מסוימים בפרקליטות המדינה במשטרת ישראל כמין מליציה פרטית. עושים בארגון כבשלהם. קובעים מי ייחקר ומי לא, באיזה אופן, ואף טומנים את ידיהם עמוק בתוך הפרוצדורה המקצועית על ידי תפקידים ממוצאים כ"פרקליט מלווה", שאין להם אחיזה בשום חוק.
עד היום העוול, במידה שנגרם, היה כלפי האזרחים, הנחקרים והחשודים. כאשר אנשים שלא הוסמכו ולא הוכשרו לכך מנחים את המשטרה בשיטות חקירה, ואת סדרי עדיפויותיה. במקרה חקירת הפצ"רית, הגדילה לעשות היועמ"שית, כאשר בחרה בעצמה, על פי הפרסומים, את הגוף החוקר וטרפדה חקירה בגוף אחר.

| צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
אבל מה שקרה הבוקר במשטרת ישראל הוא פירוק טוטאלי של המסגרת. למעשה החל מהיום, יש קצינה בדרגת סנ"צ, שלא מרות המפכ"ל עליה וגם לא השר הממונה. היא התמנתה בניגוד לדעתם ואין להם כל אחריות עליה. היא גם יודעת את זה ולכן לא תרגיש מחויבת להם בשום דרך. הגורם היחיד בתוך המשטרה לו תצטרך לתת דין וחשבון הוא ראש אח"מ בועז בלאט, ואולי גם היועמ"שית ובית המשפט- הם הרי שמינו אותה.
כבר מזמן איבדו מתנגדי הממשלה מסוימים, בהם שוטרים, פרקליטים, שופטים ואנשי ציבור, כל מצפן דמוקרטי באשר הוא, ומוכיחים פעם אחר פעם שבהעדפה בין המדינה, סדריה ומשטרה, לבין הפלת הממשלה, תמיד יעדיפו את האפשרות השניה.
