רשת 13 מסתבכת: עורך הדין אוריאל ניזרי, המייצג את צחי ברוורמן, שלח מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים לרשת 13, למגיש המהדורה המרכזית אודי סגל ולכתב יובל שגב ובו טענות קשות נגד אופן הסיקור והמידע שהוצג לציבור.

על פי המכתב, בתוכנית ששודרה בערוץ 13 וכן בכתבה שפורסמה אתמול באתר הערוץ, נטען כי ברוורמן פעל לקידום מינוי נציב שירות המדינה בזמן שהוא מצוי תחת חקירה ואף עומדת נגדו בקשת השעיה מהשירות הציבורי. אלא שלטענתו, מדובר בפרסום שקרי לחלוטין, אשר יוצר מצג מטעה כאילו פעל למינוי "נציב מטעמו" – תוך ניסיון לקשור זאת ישירות להליך המתנהל בעניינו.
לדברי בא כוחו, לא מדובר בטעות עיתונאית אלא בפרסום שנעשה "במודע ובזדון", תוך ייחוס עבירות פליליות חמורות ללא כל בסיס. עוד נטען כי עוד לפני שידור הכתבה הובהר לגורמים בערוץ כי מדובר במידע שגוי, ואף נמסרה תגובה רשמית – אך זו לא שודרה, מה שלדבריהם מעצים את חומרת ההתנהלות ומעיד על חוסר תום לב.
במכתב נטען כי הפרסום חצה "כל קו אדום" וכי הוא פוגע קשות בשמו הטוב של ברוורמן, מציג אותו כעבריין ומעמיד אותו ללעג ולבוז בעיני הציבור. עוד הודגש כי הפרסום נעשה ללא בדיקה מספקת, ללא הצלבת מקורות וללא מתן זכות תגובה ראויה – בניגוד לסטנדרט המצופה מגוף תקשורת מרכזי.

לטענת ברוורמן, הנזק שנגרם לו הוא משמעותי, הן מבחינה אישית והן מבחינה מקצועית. במכתב אף נטען כי הפרסום אינו רק לשון הרע אלא עולה לכדי הסתה של ממש, במיוחד לאור עיתויו – בתקופה רגישה של מלחמה.
במסגרת הדרישות שהוצגו לרשת 13, נדרשת הסרה מיידית של הפרסום מכל הפלטפורמות הדיגיטליות, לצד פרסום התנצלות ברורה וחד-משמעית במהדורה המרכזית, בנוסח שיאושר מראש על ידי באי כוחו של ברוורמן. בנוסף, דורש ברוורמן פיצוי כספי בסך 75 אלף שקלים – סכום שמוגדר כדרישת פשרה.

עם זאת, האיום המרכזי מגיע בסיום המכתב: אם הדרישות לא ייענו בתוך 24 שעות, בכוונת ברוורמן לפנות לבית המשפט ולדרוש פיצוי של לפחות 340 אלף שקלים, בהתאם לחוק איסור לשון הרע – וזאת ללא צורך בהוכחת נזק, לצד הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. "מדובר בפרסום שקרי, בזוי וחמור, שנעשה מתוך כוונה לפגוע", נכתב, "אין לו כל הגנה בדין – והוא חוצה גם אל תחום ההסתה".
