נתוני משטרת ישראל מצביעים על שינוי מגמה משמעותי בגיוס ופרישה מהמשטרה בשנים האחרונות. מאז כניסתו לתפקיד של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בשנת 2023, נרשמה עלייה חדה בגיוסים לצד ירידה בהתפטרויות.

בתקופת כהונתו של השר לביטחון לאומי דאז, עמר בר-לב מ"העבודה" (2021–2022), נרשם זינוק ניכר בהתפטרויות. בשנת 2021 נרשמו 1,412 גיוסים, בעוד ההתפטרויות עמדו על 631. בשנת 2022 עלה מספר הגיוסים ל-1,939, אולם ההתפטרויות קפצו ל-1,050 – עלייה של כ-66%.
עם כניסתו של בן גביר לתפקיד בשנת 2023 החל שינוי מגמה מובהק. באותה שנה נרשמו 2,433 גיוסים, בעוד ההתפטרויות ירדו ל-799 – ירידה של כ-24% לעומת השנה הקודמת. המגמה התחזקה בשנת 2024, אז נרשמו 3,488 גיוסים לצד ירידה נוספת בהתפטרויות ל-752. בשנת 2025 נרשמו 3,013 גיוסים, כאשר ההתפטרויות עמדו על 878.

בהשוואה לשנת 2022, שנת השיא בהתפטרויות, עולה תמונה ברורה: מספר הגיוסים בשנת 2024 גבוה בכ-80%, ומספר ההתפטרויות נמוך בכ-28%.
בשיחות עם גורמים בתוך המשטרה עולה כי האווירה אכן השתנתה מאז השר בן גביר נכנס לתפקיד השר לביטחון לאומי, אך לא מעט מהשוטרים נותרו מתוסכלים מהשכר שלהם שלתחושתם אינו מספיק מתגמל. השר קידם מהלכים במהלך כהונתו במטרה להגדיל את שכר השוטרים, אך כאמור הם חשים שזה עדיין לא מספיק.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב לנתונים: "השוטרים שלנו צריכים גיבוי, תנאים וכבוד – וזה בדיוק מה שאנחנו עושים. הנתונים מראים שאנשים רוצים להצטרף למשטרה ולהישאר בה. נמשיך לחזק את השוטרים ולבנות משטרה חזקה יותר למען ביטחון אזרחי ישראל".
