כוחותינו הגבירו ביממה האחרונה את הלחץ הכלכלי על ארגון חיזבאללה. בהכוונת אגף המודיעין, השלימו מטוסינו גל תקיפות שני נגד תשתיות האנרגיה של הארגון ברחבי לבנון. היעד המרכזי: תחנות הדלק של חברת "אלאמאנה".

על פי הודעת דובר צה"ל, בגל התקיפות האחרון הושמדו חמש מטרות של החברה, זאת בהמשך לחמש מטרות נוספות שהותקפו קודם לכן. תחנות אלו אינן משמשות רק לצורכי אזרחיים, אלא מהוות תשתית צבאית לכל דבר: הן משמשות לתדלוק משאיות המובילות אמצעי לחימה ומחבלים, וכן כנקודות מפגש של פעילי הארגון במעבר משגרה לחירום.
הקשר האיראני והסנקציות האמריקניות
חברת "אלאמאנה", שהוקמה ב-2005, פועלת תחת תאגיד "אטלס" ונשלטת על ידי התיק הכלכלי של חיזבאללה. החברה מחזיקה בכ-50 תחנות דלק ו-15 מרכזי הפצה, בעיקר בריכוזי אוכלוסייה שיעיים בדרום לבנון, בבקאע ובביירות.

עוד נחשף כי מנכ"ל החברה, קאסם מחמד עלי בזי, ומנהלה השותף, אסאמה מחמד עליק, נמצאים תחת סנקציות של משרד האוצר האמריקני החל משנת 2020 בשל סיועם לפעילות טרור. בצה"ל מציינים כי הרווחים מהתחנות, הנאמדים במיליוני דולרים בשנה, מועברים ישירות למימון פעולות הארגון נגד ישראל.
"חיזבאללה מנצל את אזרחי לבנון שמתדלקים בתחנות אלו ומהווים מקור מימון בעל כורחם," נמסר מדובר צה"ל. התקיפות הנוכחיות מצטרפות לפגיעה המערכתית בנכסי אגודת "אלקרצ' אלחסן", כחלק מהמאמץ הישראלי למוטט את ההתבססות הכלכלית של חיזבאללה בלב האוכלוסייה האזרחית.
