בצל מבצע 'שאגת הארי' והשבתת מערכת החינוך ברחבי הארץ, צמד הגננות אוראל ודבורה מגן לבונה בהרצליה החליטו לקחת את העניינים לידיים והפתיעו אתמול (שני) את ליאם, אחד מילדי הגן בביתו. אחותו הגדולה, אמי, שכבר עלתה לכיתה ב' לא שכחה את הגננות שליוו אותה וקמה גם היא לחבק אותן בחוזקה. הסרטון כבש את הרשת, והתגובות לא איחרו להגיע: "אין על הגננות האלה", "זכיתם".

ליטל, האם שתיעדה את הרגע המרגש, שיתפה את C14 בתחושות: "בתקופה כל כך מטלטלת של חוסר ודאות, אזעקות ולחץ, הגננות המדהימות שלנו הצליחו להביא רגע של אור אמיתי". לדבריה, לאחר תקופה ממושכת בו לא ראו אחד את השנייה, "הן הגיעו בהפתעה עם חיבוק חם ומתנה מתוקה שהכינו בעצמן לכל ילד, כחלק מסבב מרגש בין כל ילדי הגן".
האם הדגישה עד המפגש המרגש היה משמעותי: "ראיתי כמה כוח יש לנוכחות שלהן עבור הילד שלי, וכמה שמחה והתרגשות הן הצליחו להחזיר לו לעיניים". ליטל הוסיפה כי לאורך כל התקופה האחרונה השתיים ליוו את המשפחה מרחוק עם הודעות, משימות וקשר יומיומי, "שנתן לילדים תחושת יציבות ושגרה". לדבריה, הגן זכה בהצטיינות רק בשנה שעברה. "הכול בזכות הלב הענק שלהן, הנתינה האינסופית, הצניעות וטוב הלב".

כאמור החל מהיום יצאו הגנים ובתי הספר לחופשת חג הפסח. בתחילת השבוע משרד החינוך הודיע כי קייטנות הפסח ובתי הספר של החינוך המיוחד יופעלו לפי הנחייה של הרשות המקומית.

