שר הביטחון ישראל כ"ץ קיים הבוקר (שלישי) הערכת מצב אסטרטגית ב"בור" בקריה, בהשתתפות צמרת מערכת הביטחון, בהם הרמטכ"ל רב-אלוף אייל זמיר ומפקד חיל האוויר אלוף תומר בר. במהלך הדיון הציג השר קו התקפי וחסר פשרות בנוגע להמשך המערכה בלבנון, תוך שהוא מבהיר כי ישראל משנה את כללי המשחק מול חיזבאללה וממשלת לבנון שלא עמדה בהתחייבויותיה לפירוק הארגון מנשקו.

החידוש המרכזי בדבריו של כ"ץ נוגע למשוואה המבצעית שהוא מגדיר עבור כפרי דרום לבנון. השר הצהיר כי צה"ל פועל בלבנון בהתאם ל"מודל רפיח ובית חאנון", שמשמעותו השמדה שיטתית של תשתיות טרור ובתים בכפרי המגע הסמוכים לגבול, המשמשים כמוצבי טרור לכל דבר: "העיקרון הוא ברור: יש טרור וטילים – אין בתים ואין תושבים, וצה"ל נמצא בפנים".
השר קבע אולטימטום בנוגע לאוכלוסייה הלבנונית: מאות אלפי התושבים שהתפנו מדרום לבנון צפונה לא יורשו לחזור לבתיהם דרומית לנהר הליטאני, כל עוד לא יובטח ביטחון מלא לתושבי הצפון. מדובר בשינוי אסטרטגי שנועד לייצר "מרחב הגנה" נקי ממחבלים ומתשתיות שיאיימו על יישובי הגדר.

במישור המבצעי, שר הביטחון חשף כי חיל האוויר השלים את השמדתם של חמשת הגשרים המרכזיים מעל נהר הליטאני, ששימשו את חיזבאללה להעברת מחבלים ואמצעי לחימה. כ"ץ הדגיש כי צה"ל ימשיך לשלוט בשאר הגשרים ובמרחב הביטחוני כולו עד לנהר הליטאני, כדי למנוע כל ניסיון של הארגון לשקם את יכולותיו מדרום לנהר.
"צה"ל מתמרן לתוך שטח לבנון לתפיסת קו הגנה קדמי", אמר השר לאחר שביקר אתמול את הכוחות המתמרנים בשטח. הוא שיבח את עוז רוחם של הלוחמים והמח"טים והבהיר כי המערכה נגד "משגרי הטילים ומחבלי החיזבאללה" תימשך במלוא העוצמה. כ"ץ סיכם במסר נחרץ: "לא נאפשר חזרה למצב של ה-7 באוקטובר. הבטחנו להביא ביטחון לתושבי הצפון – וכך בדיוק נעשה".

כאמור, המערכה בלבנון עלתה מדרגה בשבועות האחרונים, כאשר צה"ל עבר מסיכולים נקודתיים לתקיפה רחבה ושיטתית של נכסים אסטרטגיים בעומק המדינה. במוקד הלחימה ניצבת המערכה נגד מערכי השיגור של חיזבאללה, שממשיך לשגר מטחים של רקטות, כטב"מים וטילי נ"ט לעבר יישובי הצפון ומרכז הארץ.
